Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή
Δημιουργός: Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη, Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή
Περίληψη
Οι μαθητές, συνεργαζόμενοι σε ομάδες, αφομοιώνουν βιωματικά το νόημα του κειμένου, καθώς εμπλέκονται σε διαθεματικές δραστηριότητες που σκοπό έχουν να αναδείξουν τη σχέση θεμάτων/ εννοιών που αναδεικνύονται από το συγκεκριμένο κείμενο με τη σύγχρονη πραγματικότητα, που ωθούν στην αξιοποίηση των ήδη κατακτημένων από άλλα γνωστικά αντικείμενα γνώσεων/ δεξιοτήτων και συνδέουν το ιστορικό παρελθόν με το παρόν. Οι μαθητές, αρχικά, «ανακαλύπτουν» τους συσχετισμούς και διαμορφώνουν τα συμπεράσματά τους, ενώ σε επόμενη φάση του σεναρίου τα συμπεράσματα αυτά παρουσιάζονται στους συμμαθητές τους μέσω πολυτροπικών κειμένων.
Διδακτική Ενότητα | → Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία ↘ Β Γυμνασίου ↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα ↘ 2. Το τέχνασμα του Θεμιστοκλή |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Ιστορία → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά ↘ Παράγραφος ↘ Ιστολόγια ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση ↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Προφορικό κείμενο ↘ Συνεργατικό κείμενο ↘ Ακρόαση ↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 01/12/2012 |
Χρονολογία έως | 15/12/2012 |
Σχολική μονάδα | Ιδιωτικό Γυμνάσιο Κολλεγίου Ψυχικού |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |