Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [3,85 MB]

Εγώ... έλειπα

  • Δημιουργός: Σωτήριος Γκαρμπούνης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Στο απόσπασμα αυτό ο Μαντίθεος μοιάζει με ευκολία να αποκρούει την κατηγορία ένταξής του στους ιππείς. Το σενάριο καθοδηγεί τους μαθητές να ελέγξουν την επιχειρηματολογία του Μαντίθεου τόσο μέσα από τις γλωσσικές επιλογές που κάνει όσο και με τη διερεύνηση της ιστορικής συγκυρίας της εποχής, ώστε να φανεί το ήθος του και η απολιτική στάση του. Επίσης, γίνεται προσπάθεια να αντιληφθούν τις κοινές αυταρχικές πρακτικές μεταξύ δικτατορικών καθεστώτων, εστιάζοντας στις μεθόδους επιβολής τους.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Λυκείου
↘ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Θεωρητικής Κατεύθυνσης (διδαγμένο)
↘ Λυσίας, Υπέρ Μαντιθέου - §4
↘ Λυσίας, Υπέρ Μαντιθέου - §5
↘ Λυσίας, Υπέρ Μαντιθέου - §6
↘ Λυσίας, Υπέρ Μαντιθέου - §7
↘ Λυσίας, Υπέρ Μαντιθέου - §8
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Γιορτές
↘ Σχολική ζωή
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Ρήμα
↘ Απαρέμφατο
↘ Μετοχή
↘ Ονοματικές δευτερεύουσες προτάσεις
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Ετυμολογία
↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Τόνοι
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Ιστολόγια
↘ Ρητορικά
↘ Συγγραφέας
↘ Λυσίας
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Διακειμενικότητα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
→ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
→ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
→ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
→ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
→ Ιστολόγια
→ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
→ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
→ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Για τη συγκεκριμένη εφαρμογή διατέθηκαν 4 διδακτικές ώρες.

Χρονολογία (από)29/10/2013
Χρονολογία έως31/10/2013
Σχολική μονάδα

1ο Γενικό Λύκειο Δράμας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων