Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [7,31 MB]

Παιχνιδοτράγουδα

  • Δημιουργός: Παναγιώτα Καφετζή

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Μέσα από τη γνωριμία των παιδιών με παραδοσιακά και παιδικά τραγούδια/παιχνιδοτράγουδα διαφορετικών χωρών/γλωσσών, που τα ίδια τα παιδιά επιλέγουν και παρουσιάζουν, επιδιώξαμε: α) να εξοικειώσουμε όλα τα παιδιά της τάξης μεταξύ τους μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες∙ β) να κινητοποιήσουμε ψυχοκινητικές δεξιότητες∙ γ) να αναδείξουμε τον ρόλο του παιχνιδιού ως παγκοσμίου κρίκου μεταξύ των παιδιών∙ δ) να αναδείξουμε τους κοινούς τρόπους που υπάρχουν στα παιχνιδοτράγουδα όλου του κόσμου∙ ε) να αποκτήσουν τα παιδιά εμπειρίες από άλλους πολιτισμούς∙ ζ) να διευρύνουν τις γνώσεις τους όσο αφορά τον κόσμο∙ η) να υποστηρίξουμε τη μητρική γλώσσα των αλλόγλωσσων παιδιών, να τα βοηθήσουμε να εκφράσουν χωρίς αισθήματα μειονεξίας τη (γλωσσική) διαφορετικότητά τους, ώστε να ισχυροποιήσουν τη γλωσσική/πολιτισμική τους ταυτότητα.
Σύντομη περίληψη των δραστηριοτήτων του σεναρίου
Τα παιδιά αρχικά μάθανε, έπαιξαν και τραγούδησαν ελληνικά παιχνιδοτράγουδα, παραδοσιακά/λαϊκά και σύγχρονα. Στη συνέχεια ακούσανε και μάθανε παιχνιδοτράγουδα άλλων χωρών. Ήρθαν σε επαφή με τον τρόπο που παιδιά σε άλλες χώρες παίζουνε αντίστοιχα παιχνίδια και εξοικειώθηκαν με άλλες γλώσσες και διαφορετικούς πολιτισμούς. Τέλος, δημιούργησαν το δικό τους πολύγλωσσο βιβλιαράκι με τα παιχνιδοτράγουδα που έμαθαν και παρουσίασαν τη δουλειά τους στο διαδίκτυο μέσα από την ιστοσελίδα του σχολείου.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Αγγλική Γλώσσα
↘ Γεωλογία-Γεωγραφία
↘ Μουσική
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Ευέλικτη ζώνη
↘ Διαπολιτισμική αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)01/11/2014
Χρονολογία έως14/12/2014
Σχολική μονάδα

17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές