Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Απάντηση: Δημοκρατία Εφαρμογή [7,71 MB]

Απάντηση: Δημοκρατία

  • Δημιουργός: Γιώργος Δεστές

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο εντάσσεται, σύμφωνα με τη δημιουργό της, στα σενάρια άτυπου γραμματισμού και λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του εορτασμού της Επετείου του Πολυτεχνείου. Συνδέεται με τις επίκαιρες ενότητες του μαθήματος της Γλώσσας και μπορεί να αντλήσει ώρες και από την Ευέλικτη Ζώνη. Η επεξεργασία της ιστορικής μνήμης έχει εδώ τον χαρακτήρα μιας εισαγωγικής αντιμετώπισης της σχέσης των καλλιτεχνικών γλωσσών και των νέων τεχνολογιών με το υλικό της, και αποσκοπείστη διαμόρφωσης ενός μοντέλου βιωματικής ιστορικής αναζήτησης και αφομοίωσής της. Σκοπός του σεναρίου είναι να δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να προσεγγίσουν την Επέτειο του Πολυτεχνείου ως μια ενδιαφέρουσα προσωπική και ταυτόχρονα συλλογική βιωματική διαδρομή αναζήτησης και έκφρασης και όχι ως μονοήμερη εκδήλωση ανάγνωσης κειμένων ή απαγγελίας ποιημάτων ή παρουσίασης θεατρικών στιγμιότυπων.
Η τάξη στην οποία εφαρμόστηκε το σενάριο δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένη, ούτε με την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία ούτε με τα βασικά ψηφιακά μέσα που προτείνονται από τη συντάκτριά του. Ο βαθμός εξοικείωσής τους με τα τεχνολογικά εργαλεία είναι χαμηλός, αλλά ανταποκρίνονται πολύ γρήγορα στις απαιτήσεις των σύγχρονων εκπαιδευτικών τεχνολογικών εργαλείων.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Δημοτικού
↘ Ενότητα 1.5: Η πατρίδα μας γιορτάζει
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Γιορτές
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
↘ Ιστορία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Πληροφορική
↘ Φυσική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
↘ Σχολικές γιορτές
↘ Ευέλικτη ζώνη
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)05/11/2013
Χρονολογία έως19/11/2013
Σχολική μονάδα

17ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές