Αστείες ιστορίες
Δημιουργός: Σωτήρης Κίργινας
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Σωτήρης Κίργινας, Αστείες ιστορίες
- Ιωάννα Κοσμίδου, Αστείες ιστορίες
Περίληψη
Το σενάριο προτείνεται ως επέκταση-συμπλήρωση των δραστηριοτήτων του βιβλίου της «Γλώσσας Δ΄ Δημοτικού» που αφορούν στην ενότητα Γελάσαμε με την ψυχή μας (τεύχος γ΄, ενότητα 11). Σκοπός του σεναρίου είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τον γλωσσικό κώδικα που παράγει το χιουμοριστικό στοιχείο μέσα από επαναλήψεις, παρηχήσεις, μεταφορικές χρήσεις λέξεων και φράσεων, να γνωρίσουν τις τεχνικές με τις οποίες παράγεται το κωμικό στοιχείο (επαναλήψεις καταστάσεων, αντιστροφή ρόλων, ατάκες), να κατανοήσουν τις διαφοροποιήσεις στην πρόσληψη του αστείου και να δημιουργήσουν οι ίδιοι χιουμοριστικά κείμενα.
Διδακτική Ενότητα | → Δ Δημοτικού ↘ Ενότητα 11: Γελάσαμε με την ψυχή μας |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Ρήματα ↘ Επιφωνήματα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Σημεία στίξης ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Εξήγηση ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ιστολόγια → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Γλώσσα → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Αισθητική Αγωγή → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Θεατρική Αγωγή ↘ Ευέλικτη ζώνη |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 3/2014 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ |