Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Είναι ωραίο να είμαι εγώ [42,15 MB]

Είναι ωραίο να είμαι εγώ

  • Δημιουργός: Νίκος Αμανατίδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Κεντρικός θεματικός άξονας του σεναρίου είναι ο εαυτός μας, όσο εγωιστικό μπορεί να ακούγεται κάτι τέτοιο. Βασική επιδίωξή του είναι η απόκτηση αυτογνωσίας και η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης των μαθητών. Εσκεμμένα δεν χρησιμοποιώ τον όρο «ενίσχυση της αυτοεκτίμησης», όπως πιο συχνά απαντάται, γιατί δεν είναι λίγες οι φορές που τοποθετούμε τον εαυτό μας πιο ψηλά από εκεί που πραγματικά θα έπρεπε να είναι. Οι μαθητές γνωρίζουν τον εαυτό τους, μπορούν να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους, μαθαίνουν να σέβονται τους άλλους και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα και, τέλος, αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και επίλυσης συγκρούσεων και κάνουν ευκολότερα φίλους.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Μουσική
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Αγωγή Υγείας
↘ Θεατρική Αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)26/03/2013
Χρονολογία έως5/04/2013
Σχολική μονάδα

1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ΑΠΘ

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση