Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [53,61 KB]
  • Αρχείο 2 [8,16 MB]
  • Αρχείο 3 [38,52 KB]

Ένα ιστολόγιο για το ρατσισμό

  • Δημιουργός: Μιχάλης Καπετανής

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Σύμφωνα με τη δημιουργό, οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιουργούν ένα ιστολόγιο για τον ρατσισμό. Για να πραγματοποιήσουν τον στόχο τους ξεκινούν αποδομώντας ένα υπάρχον μαθητικό ιστολόγιο, εντοπίζοντας τα γενικά και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του ως προς τη μορφή, τη δομή και το περιεχόμενό του. «Κατασκευάζουν» το δικό τους ιστολόγιο επιλέγοντας το περιβάλλον του από τα υπάρχοντα πρότυπα (π.χ. Blogger, Wordpress κ.ά.). Το σενάριο, όμως, επικεντρώνεται στη δημιουργία αναρτήσεων, συστατικού στοιχείου των ιστολογίων. Η ανάρτηση σε ιστολόγιο αντιμετωπίζεται ως ένα νέο, υβριδικού τύπου, κειμενικό είδος άμεσα σχετιζόμενο με τον ψηφιακό γραπτό λόγο. Οι μαθητές αποδομούν υπάρχουσες αναρτήσεις, προβληματίζονται πάνω στα χαρακτηριστικά τους και καλούνται να δημιουργήσουν τις δικές τους, αφού εμβαθύνουν στο ζήτημα του ρατσισμού. Καταθέτουν έτσι τις αντιλήψεις τους, τις στάσεις και τις αξίες τους σχετικά με το μείζον αυτό θέμα αξιοποιώντας τα ιστολόγια, ένα σημαντικό εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης με ευρεία διάδοση σήμερα. Το ιστολόγιο που θα δημιουργήσουν οι μαθητές παραμένει ανοιχτό προς σχολιασμό των αναρτήσεων από τους ίδιους, τους συμμαθητές τους, την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και την ευρύτερη κοινωνία.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Είμαστε όλοι ίδιοι- Είμαστε όλοι διαφορετικοί
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Σχολική ζωή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)16/12/2013
Χρονολογία έως15/01/2014
Σχολική μονάδα

Β' Αρσάκειο Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ