Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αφήνω το γόνο να γίνει γονιός [657,68 KB]

Τεκμήρια

  • Αφήνω το γόνο να γίνει γονιός [3,55 MB]

Αφήνω τον γόνο να γίνει γονιός

  • Δημιουργός: Σωτηρία Σαμαρά

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο ασχολείται με ένα σύγχρονο περιβαλλοντικό πρόβλημα που αφορά
το θαλάσσιο περιβάλλον και την υπεραλίευση. Σκοπός είναι να αναδειχθεί το
θέμα που σχετίζεται με την προστασία του θαλάσσιου πλούτου και να προταθούν λύσεις που αφορούν τις καθημερινές διατροφικές συνήθειες. Οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται στοχεύουν στο να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, υπεραλίευσης, προστασίας του γόνου και αλλαγής των καταναλωτικών μας συνηθειών. Απώτερος σκοπός είναι ο προβληματισμός και η αλλαγή των συνηθειών των καταναλωτών, των επιχειρηματιών στην αγορά των ψαριών, των εστιατορίων και κάθε άλλου παράγοντα που συμμετέχει στη διακίνηση και την κατανάλωση ψαριών, ώστε στο τραπέζι του καταναλωτή να φτάνουν μόνο ψάρια βιώσιμης αλιείας.
Οι μαθητές θα αναζητήσουν πληροφορίες για το πρόβλημα, θα επεξεργαστούν όρους όπως ‘ιχθυοαποθέματα’, ‘υπεραλίευση’, ‘βιωσιμότητα’, ‘γόνος’, θα ασχοληθούν με το είδος της δημοσιογραφικής έρευνας, θα μάθουν για τις κατηγορίες των ψαριών και πότε πρέπει να αλιεύονται –άρα και να καταναλώνονται– θα προτείνουν λύσεις, θα ζωγραφίσουν ψάρια, θα φτιάξουν αφίσες με τα δικά τους συνθήματα και θα εμπλακούν σε δραστηριότητες κριτικού γραμματισμού προσδιορίζοντας το πρόβλημα από όλες του τις πλευρές: από τη μεριά του καταναλωτή, του ψαρά, του εστιάτορα και του γόνου.
Θα αναδειχθούν δεξιότητες νέων γραμματισμών, όπως: δεξιότητες αναζήτησης κειμένων αξιοποιώντας τις μηχανές αναζήτησης, δεξιότητες δημιουργίας συνθημάτων.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Σχολική ζωή
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Άρθρα
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Σχήματα λόγου
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Περίληψη
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Περιβαλλοντική Αγωγή
↘ Ευέλικτη ζώνη
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)05/02/2015
Χρονολογία έως27/02/2015
Σχολική μονάδα

20ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση