Κατεβάστε το σενάριο

Παιδιά, πάμε Ελλάδα

  • Δημιουργός: Θεοδώρα Τριαντοπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα φιλμάκι προβολής του τόπου τους που απευθύνεται στο εφηβικό κοινό, το οποίο θα αποστείλουν για ανάρτηση στην ιστοσελίδα «Παιδιά, Πάμε Ελλάδα» (http://schools-go-greece.gr/). Αρχικά, οι μαθητές εξοικειώνονται με τον διαφημιστικό λόγο, αποδομώντας διαφημιστικά κείμενα, που αφορούν την προβολή της Ελλάδας και συγκεκριμένων τόπων ως τουριστικών προορισμών. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα μαθητών δημιουργεί μία διαφημιστική πρόταση προβολής του τόπου της (σε μορφή παρουσίασης Powerpoint). Οι εργασίες παρουσιάζονται στην ολομέλεια και αξιολογούνται, προκειμένου να επιλεγεί αυτή που θα μετατραπεί σε φιλμάκι και θα αποσταλεί για ανάρτηση. Το διαφημιστικό κείμενο/φιλμάκι που δημιουργείται πλαισιώνεται από ένα δίκτυο κειμένων που το συνοδεύουν και προβάλλουν τη συγκεκριμένη δράση στη σχολική κοινότητα.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Γυμνασίου
↘ Από τον τόπο μου σ’ όλη την Ελλάδα
↘ Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Πόλη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)9/ 2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση