Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Αρχείο 1 [73,56 KB]

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [6,73 MB]

Ευρώπη και Ελλάδα: Μια παλιά σχέση σε κίνδυνο

  • Δημιουργός: Μιχαηλίδης Αντώνιος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Το ερέθισμα για το συγκεκριμένο σενάριο έδωσε η εκτενής συζήτηση που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη σχετικά με τη θέση της πατρίδας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη ζωηρή αυτή συζήτηση και στον εσωτερικό αλλά και στον ευρωπαϊκό χώρο έχουν διαπιστωμένα διαμορφωθεί στερεότυπα, τα οποία γεννούν εντάσεις και αντιπαλότητες σε σαθρό υπόβαθρο μάλλον ιδεοληψιών παρά ουσιαστικών διαφορών και συσκοτίζεται κατά συνέπεια η οξεία διαπάλη συμφερόντων που αναπτύσσεται στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε αυτό το ιστορικοπολιτικό περιβάλλον κινείται το σενάριο και επιδιώκει μέσω της Νεοελληνικής Γλώσσας να υπονομεύσει αυτά τα στερεότυπα και να οδηγήσει τη μαθητική σκέψη σε κριτική προσέγγιση της σχέσης Ελλάδας και Ευρώπης. Σε αυτό το πλαίσιο θα μελετηθούν τρόποι και μέσα πειθούς και θα ασκηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στην κριτική προσέγγιση των γραπτών δοκιμίων, ώστε μέσω της αυτοδιόρθωσης και της ετεροδιόρθωσης να βελτιώσουν την επίδοσή τους στην παραγωγή κειμενικών ειδών.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Λυκείου
↘ Η πειθώ
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Πόλη
↘ Ιστορία
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Ετυμολογία
↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Έκθεση (σχολικού τύπου)
↘ Δοκίμιο
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Παράγραφος
↘ Έκθεση (σχολικού τύπου)
↘ Δοκίμιο
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

8 ώρες

Χρονολογία (από)2014/02/27
Χρονολογία έως2014/03/20
Σχολική μονάδα

Γενικό Λύκειο Θρακομακεδόνων

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές