Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • meorismokaidiairesi_tek [718,27 KB]

Με ορισμό και διαίρεση

  • Δημιουργός: Στάθης Λεουτσάκος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Σκοπός του σεναρίου ήταν οι ομάδες των μαθητών να διερευνήσουν με επαγωγικό τρόπο τα δομικά χαρακτηριστικά του ορισμού και της διαίρεσης των εννοιών. Μέσα από την αξιοποίηση «σωμάτων κειμένων» και ηλεκτρονικών λεξικών από την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα, οι μαθητές οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα για τον τρόπο που δομείται ένας ορισμός και μια διαίρεση σε ένα κείμενο. Στη συνέχεια οπτικοποίησαν τα χαρακτηριστικά που εντόπισαν φτιάχνοντας έναν εννοιολογικό χάρτη. Μπόρεσαν, έτσι, να κατανοήσουν αποτελεσματικότερα τη θεωρία του σχολικού βιβλίου, η οποία επισημάνθηκε στους μαθητές κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεών τους.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Λυκείου
↘ Παρουσίαση-κριτική
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)24/04/2015
Χρονολογία έως24/04/2015
Σχολική μονάδα

1ο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών - Γεννάδειο

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές