Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Φέρε μου, σε παρακαλώ, την αλληλογραφία μου… [9,56 MB]

Φέρε μου, σε παρακαλώ, την αλληλογραφία μου...

  • Δημιουργός: Μαρίνα Λάγουρη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Στόχος του διδακτικού σεναρίου είναι να γνωρίσουν οι μαθητές τα μέσα επικοινωνίας, να παρακολουθήσουν την πορεία της εξέλιξής τους από τα προϊστορικά χρόνια ως τις μέρες μας, να εστιάσουν στα σύγχρονα μέσα προσωπικής επικοινωνίας, μέσα από αντίστοιχες ιστοσελίδες, παρουσιάσεις, εικόνες και πίνακες ζωγραφικής. Επίσης, να κατανοήσουν τη χρονολογική εξέλιξη των μέσων επικοινωνίας και τις διαφορές τους, να καλλιεργήσουν τον προφορικό λόγο, την κριτική τους σκέψη, να μάθουν να επικοινωνούν προσωπικά χρησιμοποιώντας και καλλιεργώντας τον γραπτό λόγο χρησιμοποιώντας εκτός από μολύβι και χαρτί και τα σύγχρονα ψηφιακά μέσα, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ακόμη, να βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των διαφόρων μορφών επικοινωνίας και να τις τοποθετήσουν πάνω σε μια χρονογραμμή.

Διδακτική Ενότητα→ Α Δημοτικού
↘ Ενότητα 7: Καράβια
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Σημεία στίξης
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εκτός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)04/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές