Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [2,07 MB]

Ένα ζιζάνιο στη ζύμη

  • Δημιουργός: Χρυσούλα Καραγιάννη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το διδακτικό σενάριο με αφορμή το περιεχόμενο της ενότητας «Ένα ζιζάνιο στη ζύμη» στοχεύει, ερχόμενοι σε επαφή οι μαθητές με τα καινούργια προς διδασκαλία φωνήματα-γραφήματα Ζζ, Υυ, να κατανοήσουν και να δημιουργήσουν οικογένειες λέξεων, χρησιμοποιώντας από το βιβλίο τους, αλλά και από το υλικό των δραστηριοτήτων του σεναρίου, λέξεις που «μοιάζουν». Να καλλιεργήσουν τον προφορικό λόγο και την κριτική τους ικανότητα, αρχικά περιγράφοντας την εικόνα του βιβλίου τους και στην συνέχεια παρακολουθώντας τα βίντεο και τις ιστοσελίδες που προτείνονται από το σενάριο, διατυπώνοντας σχόλια και υποθέσεις για το περιεχόμενό τους και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις. Επίσης, στοχεύει στο να κατανοήσουν πώς λειτουργούσε ένα εργαστήριο ζαχαροπλαστικής παλιότερα και πώς σήμερα (μηχανήματα, περιβάλλον και συνθήκες εργασίας)∙ να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές∙ να γνωρίσουν την ύπαρξη θεματικών μουσείων σοκολάτας σε όλο τον κόσμο και να ξεναγηθούν εικονικά∙ να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη γλυκών και, τέλος, να φτιάξουν ψηφιακά το δικό τους «μουσείο γλυκών», χρησιμοποιώντας πρόγραμμα παρουσίασης-βίντεο.

Διδακτική Ενότητα→ Α Δημοτικού
↘ Ενότητα 3: Μια παράσταση στην πλατεία
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Σημεία στίξης
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)14/01/2015
Χρονολογία έως20/01/2015
Σχολική μονάδα

22ο ΔΣ Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές