Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • kolosidou_odigies_xrisis_logismikou_syn [2,82 MB]

Τεκμήρια

  • kolosidou_odigies_xrisis_logismikou_syn [543,63 KB]

Οδηγίες χρήσης λογισμικού

  • Δημιουργός: Σοφία Κολοσίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Ε' Πρωτοβάθμια, ΣΤ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι οδηγίες χρήσης μιας συσκευής αποτελούν ένα σημαντικό τμήμα της συσκευασίας του προϊόντος κατά την αγορά του. Τις περισσότερες φορές, το φύλλο οδηγιών είναι μεταφρασμένο στις επίσημες, κυρίως, γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η χρησιμότητά του είναι πολύ σπουδαία, καθώς ενημερώνει τον καταναλωτή για την ορθή χρήση του προϊόντος, αλλά και τον συμβουλεύει για την καλύτερη συντήρησή του.
Κατ’ αναλογία, αρκετά λογισμικά (εκπαιδευτικά και μη) συνοδεύονται από οδηγίες χρήσης, οι οποίες είναι γραμμένες σε κάποιο (ηλεκτρονικό) έγγραφο ή προβάλλονται σε κάποιο βίντεο. Το γεγονός αυτό βοηθάει σημαντικά στην εξοικονόμηση χρόνου του χρήστη, ο οποίος θα ενημερωθεί σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα για την πρακτική αξιοποίηση του λογισμικού, αλλά και για τις δυνατότητες χρήσης του. Σκοπός του παρόντος σεναρίου είναι να εμπεδώσουν οι μαθητές τη χρήση της προστακτικής και να ετοιμάσουν ένα φύλλο οδηγιών για το διαδικτυακό λογισμικό παρουσιάσεων Flipsnack

Διδακτική Ενότητα→ ΣΤ Δημοτικού
↘ Ενότητα 9: Συσκευές
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ρήματα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Ρηματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Ετυμολογία
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Γραφή
↘ Συντομογραφίες
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)02/02/2015
Χρονολογία έως05/02/2015
Σχολική μονάδα

2/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Μεσιανού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές