Στην κουζίνα με τον Ευγένιο
Δημιουργός: Μαργαρίτα Γουρνίκη
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Μαργαρίτα Γουρνίκη, Στην κουζίνα με τον Ευγένιο
Περίληψη
Το σενάριο επιχειρεί να εισαγάγει τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού σε ζητήματα που σχετίζονται με τη σύγχρονη διατροφή αξιοποιώντας ηλεκτρονικά εργαλεία μάθησης και εφαρμογές των ΤΠΕ. Χρησιμοποιεί τόσο την ποικιλία των κειμενικών ειδών του σχολικού βιβλίου (παραμύθια, συνταγές, διαφημίσεις, σκίτσα) όσο και τον κειμενικό και οπτικό-ακουστικό λόγο άλλων πολυμεσικών κειμένων. Περιλαμβάνει έντεχνα παραμύθια του Ε. Τριβιζά και του Τ. Ροντάρι, συνταγές μαγειρικής, διαδικτυακά άρθρα για τη διατροφή, μουσική, βίντεο π.χ. για την παχυσαρκία ή την ιστορία της διατροφής, διαδραστικά παιχνίδια, κόμικς κ.ά.. Σκοπός του είναι να μυήσει τους μαθητές σε θέματα διατροφής, να τους κάνει κριτικούς αναγνώστες και ενεργούς πολίτες, να τους παροτρύνει να σκεφτούν υλοποιήσιμες λύσεις στα σύγχρονα διατροφικά προβλήματα, να τους δείξει εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης της σύγχρονης πραγματικότητας, να τους μάθει να χρησιμοποιούν σωστά τη γλώσσα τους με ποικίλους τρόπους, να τους εξοικειώσει με τη χρήση νέων τεχνολογιών και να τους μυήσει σε νέα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα που αξιοποιούν το λογισμικό και τις δυνατότητες της τεχνολογίας.
Διδακτική Ενότητα | → ΣΤ Δημοτικού ↘ Ενότητα 4: Διατροφή |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Αθλητισμός-Διατροφή → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Επίθετα ↘ Ρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Επιρρηματικό σύνολο ↘ Σύνδεση προτάσεων ↘ Κύριες προτάσεις ↘ Ονοματικές δευτερεύουσες προτάσεις ↘ Επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Ετυμολογία ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Οδηγίες χρήσης → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Οδηγίες ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Δοκίμιο |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Εικαστικά ↘ Αγγλική Γλώσσα ↘ Γεωλογία-Γεωγραφία ↘ Μουσική ↘ Περιβαλλοντικές Επιστήμες ↘ Πληροφορική → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Αγωγή Υγείας ↘ Θεατρική Αγωγή ↘ Περιβαλλοντική Αγωγή |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 05/11/2012 |
Χρονολογία έως | 12/11/2012 |
Σχολική μονάδα | Δημοτικό Σχολείο Χώρας-Καρβουνάδων Κυθήρων |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |