Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • Η μητέρα μου [1,42 MB]

Η μητέρα μου

  • Δημιουργός: Βασιλική Γεωργαντζιά

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το συγκεκριμένο σενάριο φιλοδοξεί μέσα από πεζά και ποιητικά κείμενα να αναδείξει σημαντικά γνωρίσματα που αποδίδονται στο πρόσωπο της μητέρας, βοηθώντας τα παιδιά να ανακαλύψουν τα σημαντικά «δώρα» που τους προσφέρονται από εκείνη καθημερινά και μάλλον θεωρούνται αυτονόητα και γι’ αυτό μικρής ίσως σημασίας. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου σκοπού το σενάριο στηρίζεται πρωτίστως σε χαρακτηριστικά που τα ίδια τα παιδιά θα αποδώσουν στη μητέρα, όπως την απέραντη μητρική αγάπη και την προσφορά. Μέσα από αυτή τη διαπίστωση, το σενάριο ελπίζει να οδηγήσει τα παιδιά στη γνωριμία με βασικές αξίες της ζωής, να τους εμφυσήσει την αίσθηση ότι το να χαρίζουμε και να προσφέρουμε στους γύρω μας δίνει χαρά και σε εκείνους αλλά πρωτίστως σε εμάς. Απώτερος στόχος του είναι να συνδράμει στην επίτευξη της πραγματικής ευτυχίας και εκτίμησης των αγαθών που μας προσφέρονται στη ζωή απλόχερα και χωρίς προσωπικό κόπο.

Το σενάριο αφορμάται από το κείμενο «Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει» του «Ανθολογίου Λογοτεχνικών Κειμένων Α΄& Β΄ Δημοτικού» και ολοκληρώνεται με τη δημιουργία κάρτας για την Παγκόσμια Γιορτή της Μητέρας τη δεύτερη Κυριακή του Μάη. Οι δραστηριότητες του σεναρίου, που αποτελούν επέκταση των δραστηριοτήτων που προτείνονται στο σχολικό εγχειρίδιο, μπορούν να λάβουν χώρα την ώρα της Φιλαναγνωσίας, της Ευέλικτης Ζώνης, της Μουσικής και των Εικαστικών αλλά και του γλωσσικού μαθήματος, εφόσον μέσα από αυτές επιτυγχάνονται και γλωσσικοί στόχοι όπως ορίζονται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα για τη συγκεκριμένη τάξη.

Διδακτική Ενότητα→ Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Γιορτές
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Σύνταξη
↘ Σχήματα λόγου
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Οικογένειες λέξεων
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Σημεία στίξης
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Ποιήματα/τραγούδια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Μουσική
↘ Πληροφορική
↘ Μαθηματικά
↘ Μελέτη Περιβάλλοντος
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Αγωγή Υγείας
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
↘ Σχολικές γιορτές
↘ Ευέλικτη ζώνη
↘ Διαπολιτισμική αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)04/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές