Ιστορίες Παιδιών: Κορίτσι και Το Μεγάλο Μυστικό
Δημιουργός: Νίκος Αμανατίδης
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Αμανατίδης Νίκος , Ιστορίες Παιδιών: Κορίτσι και Το Μεγάλο Μυστικό
Περίληψη
Στόχος του σεναρίου με τίτλο «Ιστορίες Παιδιών» είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τη διαφο-ρετικότητα, την ιδιαιτερότητα αλλά και τους ποικίλους αυτούς τρόπους, καθώς και τις συνι-στώσες εκείνες που συνδέουν τα παιδιά και τους ενήλικες. Επίσης, να αντιληφθούν τη μοναδι-κότητα των σκέψεων και συναισθημάτων που αναπτύσσουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια της πολύ όμορφης αυτής ηλικίας του ανθρώπου. Επιπλέον, στόχος είναι και η ορθή χρήση και η εφαρμογή του προφορικού και γραπτού λόγου, με την εφαρμογή των κατάλληλων χρόνων με τους οποίους ασχολείται η ενότητα στον γραπτό και προφορικό λόγο όπως: αόριστος–παρατατικός–συνοπτικός μέλλοντας–εξακολουθητικός μέλλοντας.
Διδακτική Ενότητα | → Δ Δημοτικού ↘ Ενότητα 6: Ιστορίες παιδιών |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Άρθρα ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Αντωνυμίες ↘ Ρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Επιρρηματικό σύνολο ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Πολυσημία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Τόνοι ↘ Σημεία στίξης ↘ Συλλαβισμός ↘ Συντομογραφίες ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Εξήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ποιήματα/τραγούδια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Εικαστικά ↘ Μελέτη Περιβάλλοντος → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 08/01/2013 |
Χρονολογία έως | 14/01/2013 |
Σχολική μονάδα | 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημoτικό Σχολείο ΑΠΘ |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |