Κατεβάστε το σενάριο

Στην οθόνη φως: σύγχρονο θέατρο για εφήβους

  • Δημιουργός: Μαρία Νέζη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Η διδακτική πρόταση που εισηγούμαστε αναπτύσσεται γύρω από την ανάγνωση ενός θεατρικού κειμένου ειδικά γραμμένου για εφήβους θεατές. Στόχος της αναγνωστικής άσκησης είναι η επαφή των μαθητών/τριών με τα χαρακτηριστικά της θεατρικής γραφής και η ανάπτυξη εκ μέρους τους δεξιοτήτων πρόσληψης του θεατρικού λόγου. Αφετηρία είναι ένα κείμενο σύγχρονο που πραγματεύεται ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους χωρίς πρόθεση διδακτισμού. Η αναγνωστική διαδικασία συμπληρώνεται με την οργάνωση θεατρικής παράστασης, ενώ παράλληλα οι μαθητές/τριες διερευνούν τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου θεάτρου για εφήβους.

Η μαθησιακή διαδικασία αναπτύσσεται τόσο στην αίθουσα διδασκαλίας όσο και στο περιβάλλον της διαδικτυακής κοινότητας Wiki, όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικός μοιράζονται ιδέες και υλικό τόσο κατά τη διαδικασία της νοηματοδότησης του κειμένου όσο και κατά την προετοιμασία της θεατρικής παράστασης.

Διδακτική Ενότητα→ Β Γυμνασίου
↘ Θέατρο
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Θεατρικό έργο
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Θεατρική Αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)12/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση

Κείμενα

Χατζηγιαννίδης, Βαγγέλης. Στην οθόνη φως.