Στην οθόνη φως: σύγχρονο θέατρο για εφήβους
Δημιουργός: Μαρία Νέζη
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
- Διαθεματικό: Ναι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Σταυρούλα Τεντόμα, Στην οθόνη φως: σύγχρονο θέατρο για εφήβους
- Μαρίνα Αρετάκη, Στην οθόνη φως: σύγχρονο θέατρο για εφήβους
Περίληψη
Η διδακτική πρόταση που εισηγούμαστε αναπτύσσεται γύρω από την ανάγνωση ενός θεατρικού κειμένου ειδικά γραμμένου για εφήβους θεατές. Στόχος της αναγνωστικής άσκησης είναι η επαφή των μαθητών/τριών με τα χαρακτηριστικά της θεατρικής γραφής και η ανάπτυξη εκ μέρους τους δεξιοτήτων πρόσληψης του θεατρικού λόγου. Αφετηρία είναι ένα κείμενο σύγχρονο που πραγματεύεται ζητήματα που απασχολούν τους εφήβους χωρίς πρόθεση διδακτισμού. Η αναγνωστική διαδικασία συμπληρώνεται με την οργάνωση θεατρικής παράστασης, ενώ παράλληλα οι μαθητές/τριες διερευνούν τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου θεάτρου για εφήβους.
Η μαθησιακή διαδικασία αναπτύσσεται τόσο στην αίθουσα διδασκαλίας όσο και στο περιβάλλον της διαδικτυακής κοινότητας Wiki, όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικός μοιράζονται ιδέες και υλικό τόσο κατά τη διαδικασία της νοηματοδότησης του κειμένου όσο και κατά την προετοιμασία της θεατρικής παράστασης.
Διδακτική Ενότητα | → Β Γυμνασίου ↘ Θέατρο |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα ↘ Οικογένεια ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Αφήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ επιστολές/προσκλήσεις ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Ιστολόγια ↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη ↘ Θεατρικό έργο → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Ανάλυση διαδικασίας ↘ Κειμενικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Έρευνες/μελέτες ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay) ↘ Δημιουργική γραφή (creative writing) ↘ Συνεργατικό κείμενο ↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία) ↘ Ακρόαση ↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση ↘ Μουσική-τραγούδι ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Θεατρική Αγωγή |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 12/2012 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |
Κείμενα
Χατζηγιαννίδης, Βαγγέλης. Στην οθόνη φως.