Κατεβάστε το σενάριο

Κοινωνικές αξίες

  • Δημιουργός: Πανταζής Μητελούδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο στοχεύει να οδηγήσει τους μαθητές, ξεκινώντας από τον προσδιορισμό των δικών τους αξιών, στη συνειδητοποίηση του περιεχομένου και της σημασίας των κοινωνικών αξιών για μια κοινωνία αλλά και για τη διαμόρφωση της ζωής του ατόμου. Δόθηκε, έτσι, η ευκαιρία να καταγράψουν τις αξίες που προβάλλονται από τις ίδιες τις δικές τους επιλογές και να προβληματιστούν πάνω σε αυτές. Μελέτησαν μια κοινωνιολογική έρευνα για τις κοινωνικές αξίες στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία και συνέκριναν τα αποτελέσματα της έρευνας με τις δικές τους καταγραφές για τις προσωπικές τους αξίες. Η διαδικασία αυτή υπήρξε μια «εισαγωγή» στις μεθόδους των κοινωνικών ερευνών και τις απεικονιστικές μεθόδους στατιστικών στοιχείων. Επιπλέον, μελετώντας ένα κείμενο που περιγράφει την οργάνωση και τους στόχους της πειραματικής κοινότητας «Tamera» στην Πορτογαλία και επισκεπτόμενοι την ιστοσελίδα της κοινότητας, συζήτησαν για τον σημαντικό ρόλο των κοινωνικών αξιών στις προσπάθειες για την αντιμετώπιση σοβαρότατων προβλημάτων του σύγχρονου κόσμου, όπως η καταστροφή του περιβάλλοντος, η φτώχεια, οι πόλεμοι κ.α., αλλά και για την εν γένει βελτίωση της ζωής μας προς το «ανθρωπινότερον».

Διδακτική Ενότητα→ Γ Λυκείου
↘ Το δοκίμιο- Το άρθρο- Η επιφυλλίδα
↘ Ερευνητική εργασία
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Θρησκείες
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πολυσημία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Εξήγηση
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ειδησεογραφικά
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Κοινωνιολογία
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

5 διδακτικές ώρες

Χρονολογία (από)29/04/2014
Χρονολογία έως13/05/2014
Σχολική μονάδα

1ο Γενικό Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές