Κατεβάστε το σενάριο

Oμορφιά: οι δύο όψεις του καθρέφτη

  • Δημιουργός: Βάγια Ζήκα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Στη συγκεκριμένη πρόταση διδασκαλίας οι μαθητές επιχειρούν με την κατάλληλη καθοδήγηση να αποδώσουν νοηματικά έναν διασκευασμένο μύθο του Αισώπου («Το ελάφι και οι κυνηγοί»), εξοικειώνονται με το σχετικό γραμματειακό είδος και διατυπώνουν τα δικά τους συμπεράσματα. Επίσης, ερευνούν για τον ρόλο του ελαφιού αλλά και γενικότερα των ζώων στον Αίσωπο, συσχετίζουν τη ματαιοδοξία του ελαφιού με ανάλογα πρότυπα της αρχαιότητας (Νάρκισσος, Ελένη) και της σύγχρονης εποχής και, στο τέλος, αποπειρώνται να συγγράψουν το δικό τους «διδακτικό μύθο».

Διδακτική Ενότητα→ Α Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 6. Η ομορφιά δεν είναι το παν
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
↘ Φιλοσοφικά - επιστημονικά
↘ Επική ποίηση
↘ Δραματική ποίηση
↘ Συγγραφέας
↘ Όμηρος
↘ Ευριπίδης
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Αρχαϊκή εποχή
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Μύθος
↘ Δραματικότητα
↘ Διακειμενικότητα
↘ Αλληγορία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Γραφή
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία (μτφρ.)
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα [Γυμνάσιο]
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Εικαστικά
↘ Θεατρολογία
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Θα χρειαστούν 5-6 διδακτικές ώρες, εφόσον η τάξη είναι ασκημένη σε ανοιχτά διερευνητικά περιβάλλοντα

Χρονολογία (από)12/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων