Κατεβάστε το σενάριο

Τίμα τον πατέρα και τη μητέρα σου

  • Δημιουργός: Μαρία Παναγιώτου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Με βάση τo απόσπασμα από τους «Νόμους» του Πλάτωνα, ο εκπαιδευτικός έχει την ευκαιρία να αναδείξει τη βαθιά εκτίμηση που έδειχναν τα παιδιά στους γονείς τους και, γενικότερα, προς τους ηλικιωμένους, σε παλιότερες εποχές, μέσω της γεμάτης σεβασμό γλώσσας, των ευγενικών χειρονομιών και της υπακοής προς αυτούς, αλλά επίσης και της τιμής που τους άρμοζε και εκδηλωνόταν με την κάλυψη ουσιαστικών αναγκών τους, όταν το χρειάζονταν. Έτσι, οι μαθητές θα διαμορφώσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τον αρχαίο κόσμο και τις ηθικές αξίες που τον διαμόρφωσαν, αλλά και θα ευαισθητοποιηθούν απέναντι στα άτομα της τρίτης ηλικίας, δείχνοντας τους κατανόηση και ανιδιοτελή αγάπη.
Παράλληλα, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να γνωρίσουν την ποινική νομοθεσία κατά την αρχαιότητα και να διαπιστώσουν τη μετάβαση από την πρακτική της τιμωρίας και του εξευτελισμού του εγκληματία στην τακτική του σωφρονισμού και της επανένταξής τους στην κοινωνία. Ακόμη, προβληματίζονται για το θέμα της θανατικής ποινής ως αποτελεσματικότερου μέτρου αποτροπής ειδεχθών εγκλημάτων και ηθικοποίησης των πολιτών.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 11. Ο σεβασμός προς τους γονείς μέλημα του νόμου
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Ιστορικά
↘ Φιλοσοφικά - επιστημονικά
↘ Συγγραφέας
↘ Πλάτων
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)1/2014
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση