Κατεβάστε το σενάριο

Φιλικές σχέσεις

  • Δημιουργός: Αντιγόνη Τσαρμποπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Συνταγμένο σενάριο

Εφαρμογές του σεναρίου

Περίληψη

Το σενάριο στοχεύει στο να κατανοήσουν οι μαθητές τη διαχρονική αξία της φιλίας και την αναγκαιότητά της για όλους τους ανθρώπους, ενήλικες και παιδιά. Μέσα από την επαφή τους με τα λογοτεχνικά κείμενα, οι μαθητές γνωρίζουν ποικίλες στάσεις ζωής που διέπουν τις ανθρώπινες σχέσεις συνδέοντας τις παρατηρήσεις τους από τα κείμενα με τις προσωπικές τους εμπειρίες και γνώσεις. Τέλος, αντιλαμβάνονται τον τρόπο με τον οποίο η κουλτούρα κάθε εποχής αλλά και κοινωνικής ομάδας επηρεάζει τον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των φίλων.

Διδακτική Ενότητα→ Ε Δημοτικού
↘ Ενότητα 6: Οι φίλοι μας, οι φίλες μας
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Σχολική ζωή
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Διήγημα
↘ Πεζογράφημα-αφήγημα
↘ Παραμύθια-μύθοι-λαϊκή αφήγηση
↘ Παιδική λογοτεχνία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Γλώσσα
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Αισθητική Αγωγή
→ Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης
↘ Θεατρική Αγωγή
↘ Πολιτιστικά προγράμματα
↘ Ευέλικτη ζώνη
↘ Διαπολιτισμική αγωγή
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)11/2011
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση

Κείμενα

Αίσωπος, [Η ευγνωμοσύνη του μικρού μυρμηγκιού]
Αλεξοπούλου-Πετράκη, Φραντζέσκα, Φίλοι; Φως φανάρι
Βαρελλά, Αγελική, Δώσε την αγάπη
Γκοσινί, Ρενέ, Ο μικρός Νικόλας
Γκοσινί, Ρενέ, Ο μικρός Νικόλας διασκεδάζει
Γκοσινί, Ρενέ, Οι διακοπές του μικρού Νικόλα
Εξυπερύ, Αντουάν ντε Σαιντ, Ο μικρός πρίγκιπας
Ερβ, Κριστίν, Η Λίνα η ποντικίνα και η Τίνα η λιονταρίνα
Θεοδωράκη, Μάρω, Το παιδί με το ακορντεόν
Καπλάνογλου, Μάνια, Η συντροφιά της φωτιάς
Μάγος, Κώστας, Τραμ
MacDonald, Amy, [Ο μικρός κάστορας κι η ηχώ]
Μπουλώτης, Χρήστος, Ο καλύτερός μου φίλος
Οικονόμου-Ρόζεν, Μπίλλη, Εγώ και ο κύριος Γορίλας
Σενπέ, Ζαν Ζακ, Ο Μαρσελέν κοκκινίζει
Τσίτας, Μάκης, Οι φίλοι
Φουρνιέ, Αντρέ-Πωλ, Το κοτσύφι μου κι εγώ
Φώτου, Γιώτα, Ο Αόρατος Πολ
Χατζηπαναγιώτη, Ίλια, [Aπό το ημερολόγιο του Αριστείδη]
Χατζηχάννα, Φιλίσα, [Η ηλεκτρική σκούπα και η λαχτάρα των δύο φίλων]
Wojitowicz, Jen, Τα παιδιά των λουλουδιών