Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [1,03 MB]
  • Αρχείο 2 [8,85 MB]

Του τραγουδιού τη γλώσσα αντιλαλώντας

  • Δημιουργός: Φιλοθέη Κολίτση

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Με το διδακτικό αυτό σενάριο, στο πλαίσιο της ενότητας «Στάσεις ζωής σε ποιητικά κείμενα», επιδιώχθηκε οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου ξεκινώντας από τραγούδια:
• να προσεγγίσουν και να αγαπήσουν την ποίηση,
• να προβληματιστούν κριτικά πάνω σε διάφορες στάσεις ζωής, που εκφράζονται σε ποιητικά κείμενα, ώστε να διαμορφώσουν προσωπικές αντιλήψεις και στάσεις ζωής και να μπορούν να διαλέγονται με τον κόσμο και τον εαυτό τους,
• να μάθουν να συνεργάζονται, στοιχείο που στην εποχή μας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση επιβίωσης,
• να κινητοποιηθούν ώστε να δημιουργήσουν δικά τους ποιητικά και πολυτροπικά κείμενα,
• να προσεγγίσουν την ποίηση, μέσα από τη μαθησιακή αυτή εμπειρία, τόσο ως πηγή απόλαυσης όσο και ως ερέθισμα για κριτικό προβληματισμό.

Διδακτική Ενότητα→ Γ Γυμνασίου
↘ Στάσεις ζωής σε ποιητικά κείμενα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Ιστολόγια
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Ποίηση-ποίημα
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Σύγχρονη λογοτεχνία
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Μέτρο-στιχουργία
↘ Ποιητικές φόρμες
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing)
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)2012/11/30
Χρονολογία έως2/12/10
Σχολική μονάδα

Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

  • Gibran, Kahlil. Όταν η αγάπη σε καλεί.
  • Καρούζος, Νίκος Τα πουλιά δέλεαρ του Θεού.
  • Καβάφης, Κ. Π. Όσο μπορείς.
  • Σαχτούρης, Μίλτος. Το ψωμί.