Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Η φύση μας μιλά. Την ακούμε; (Τεκμήρια)  [1,1 MB]

Η φύση μας μιλά. Την ακούμε;

  • Δημιουργός: Μαρία Τολυμένου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο ασχολείται με την κατανόηση της στενής σχέσης ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον και τον άνθρωπο. Οι μαθητές αρχικά μέσα από τις δραστηριότητες –παρακολούθηση βίντεο, δημιουργία συννεφόλεξου– διέκριναν τη μηδαμινή παρουσία της φύσης στο οικιστικό περιβάλλον της πόλης και πόσο αυτή η απουσία επηρεάζει τη ζωή των ανθρώπων. Εντόπισαν, επίσης, τις μορφές καταστροφής της φύσης και την πρόκληση περιβαλλοντικών προβλημάτων. Τα στοιχεία της φύσης που πρωταγωνιστούν στα λογοτεχνικά κείμενα έγιναν οι οδηγοί τους στην πορεία συνειδητοποίησης της στενής σχέσης φύσης-ανθρώπου, του προβληματισμού και της στάσης που ανέπτυξαν στη συνέχεια. Η προσέγγιση αυτή στάθηκε για αρκετούς μαθητές αφορμή να ευαισθητοποιηθούν και ενεργοποιηθούν για την αντιμετώπιση της προβληματικής σχέσης του σύγχρονου ανθρώπου με τη φύση.

Διδακτική Ενότητα→ Α Γυμνασίου
↘ Φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Αφηγηματολογία
↘ Σχήματα λόγου
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Δημιουργική γραφή (creative writing)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)03/04/2013
Χρονολογία έως24/04/2013
Σχολική μονάδα

3ο Γυμνάσιο Νίκαιας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση

Κείμενα

  • Γκανάς, Μιχάλης. Στα καμένα.
  • Γκάτσος, Νίκος. Ο εφιάλτης της Περσεφόνης.
  • Καλβίνο, Ίταλο. Μανιτάρια στην πόλη.
  • Χιόνης, Αργύρης. Η ομορφιά που γεννιόταν και πέθαινε.