Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Ταξίδια εμπρός μου ξάνοιξαν τον κόσμον όλο [883,95 KB]

Ταξίδια εμπρός μου ξάνοιξαν τον κόσμον όλο

  • Δημιουργός: Βαρβάρα Ρούσσου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο εφαρμόστηκε σε τρεις φάσεις: προαναγνωστική, αναγνωστική και μετααναγνωστική. Πριν την έναρξή του οι μαθητές πληροφορήθηκαν για την εφαρμογή και, επειδή το τμήμα διακρίνεται από φιλομάθεια και περιέργεια, αν και η λογοτεχνία δεν αποτελεί το αγαπημένο τους μάθημα, άρχισαν τις ερωτήσεις και ζήτησαν επιπλέον πληροφορίες. Η προαναγνωστική φάση έδωσε εξαιρετικά κίνητρα συζήτησης και χρειάστηκε η ισχυρή καθοδήγηση της εκπαιδευτικού για να μην παρεκτραπεί από τους στόχους της. Η αναγνωστική φάση βασίστηκε αρχικά στην ανάκληση κατακτημένης γνώσης –ήδη από την Α΄ Λυκείου και τη θεματική ενότητα «Παράδοση και μοντερνισμός». Οι μαθητές σε μεγάλο ποσοστό την ανακάλεσαν με ευκολία και τη χρησιμοποίησαν στις ομαδικές εργασίες τους. Η τελευταία, έβδομη ώρα του σεναρίου χρησιμοποιήθηκε για την παρουσίαση των εργασιών, οι οποίες όμως δεν είχαν ολοκληρωθεί εξαιτίας αναταραχών (μαθητικές πορείες), αθλητικών αγώνων, διαγωνισμάτων και διακοπών των Χριστουγέννων. Δόθηκε επιπλέον χρόνος για την ολοκλήρωση των εργασιών και οι μαθητές δεσμεύτηκαν να τις αναρτήσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών, αλλά η όγδοη ώρα περικόπηκε αναγκαστικά, επειδή το τμήμα είχε μείνει πίσω στην ύλη της Λογοτεχνίας λόγω απώλειας ωρών.

Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Ποίηση-ποίημα
↘ Ταξιδιωτική λογοτεχνία
↘ Ρεύματα-σχολές
↘ Υπερρεαλισμός
↘ Συμβολισμός
↘ Μοντερνισμός
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
↘ Σύμβολο
↘ Ποιητικές φόρμες
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)2014/11/24
Χρονολογία έως2014/12/19
Σχολική μονάδα

Πειραματικό Γενικό Λύκειο Ηρακλείου

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση

Κείμενα

  • Γρανάδο, Αλμπέρτο.Ταξιδεύοντας με τον Τσε.Ημερολόγιο.
  • Δούκα Μάρω. Ταξίδι με ποταμόπλοιο.
  • Ελύτης, Οδυσσέας. Το τρελοβάπορο.
  • Καζαντζάκης, Νίκος.Ταξιδεύοντας. Αγγλία.
  • Νόλλας, Δημήτρης. Η φεύγουσα κόρη.
  • Παλαμάς, Κωστής. [Σαν των Φαιάκων το καράβι].
  • Ρίτσος, Γιάννης. Το εμβατήριο του Ωκεανού.