Κατεβάστε το σενάριο

Κάνω μια νέα αρχή στο καινούργιο μου σχολείο και μαθαίνω για την περιγραφή

  • Δημιουργός: Τρίμη-Κύρου Κατερίνα

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Το σενάριο αξιοποιεί πραγματικά προβλήματα, για να εισαγάγει το τμήμα στην τεχνική της περιγραφής (μάθηση με επίλυση προβλήματος). Το πρώτο πρόβλημα είναι η ανάγκη δημιουργίας ενός «οδηγού» που να περιγράφει τον σχολικό χώρο, ώστε τα πρωτάκια να διευκολυνθούν στην κίνησή τους μέσα σε αυτόν. Για να συνταχθεί ο οδηγός με τον καταλληλότερο τρόπο, θα διερευνηθούν τα στοιχεία ενός μηνύματος, καθώς και δείγματα διαφορετικού ύφους περιγραφής. Το δεύτερο πρόβλημα είναι η σύνταξη ενός συμβολαίου μεταξύ εκπαιδευτικού και εκπαιδευομένων. Για να συνταχθούν οι δεσμεύσεις του συμβολαίου θα περιγραφούν οι αρετές που οφείλει να έχει ο εκπαιδευτικός και εκείνες που οφείλει να έχει ο/η μαθητής/τρια. Το τρίτο πρόβλημα είναι η ανάγκη ανανέωσης της ιστοσελίδας του σχολείου. Θα εντοπισθούν τυχόν αδυναμίες ή παραλείψεις της, θα μελετηθούν και στη συνέχεια θα περιγραφούν άλλες σχολικές ιστοσελίδες, ιδίως όσα στοιχεία τους είναι πρωτότυπα, ενδιαφέροντα κ.λπ. και θα συνταχθούν προτάσεις για τη βελτίωση της οικείας ιστοσελίδας.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Α Γυμνασίου
↘ Οι πρώτες μέρες σ’ ένα νέο σχολείο
↘ Επικοινωνία στο σχολείο
↘ Ταξίδι στον κόσμο της φύσης
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Επιρρηματικό σύνολο
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
↘ Παράγραφος
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)08/2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ