Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Τεκμήρια εφαρμογής σεναρίου:Ένα ιστολόγιο για τον ρατσισμό  [2,87 MB]

Ένα ιστολόγιο για τον ρατσισμό

  • Δημιουργός: Λουκία Ορφανού

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιουργούν ένα ιστολόγιο για τον ρατσισμό. Για να πραγματοποιήσουν τον στόχο τους ξεκινούν αποδομώντας ένα υπάρχον μαθητικό ιστολόγιο, εντοπίζοντας τα γενικά και τα επιμέρους χαρακτηριστικά του ως προς τη μορφή, τη δομή και το περιεχόμενό του. «Κατασκευάζουν» το δικό τους ιστολόγιο επιλέγοντας το περιβάλλον του από τα υπάρχοντα πρότυπα (π.χ blogger, wordpress κ.ά.). Το σενάριο, όμως, επικεντρώνεται στη δημιουργία αναρτήσεων, συστατικού στοιχείου των ιστολογίων. Η ανάρτηση σε ιστολόγιο αντιμετωπίζεται ως ένα νέο, υβριδικού τύπου, κειμενικό είδος άμεσα σχετιζόμενο με τον ψηφιακό γραπτό λόγο. Οι μαθητές αποδομούν υπάρχουσες αναρτήσεις, προβληματίζονται πάνω στα χαρακτηριστικά τους και καλούνται να δημιουργήσουν τις δικές τους, αφού εμβαθύνουν στο ζήτημα του ρατσισμού. Καταθέτουν έτσι τις αντιλήψεις τους, τις στάσεις και τις αξίες τους σχετικά με το μείζον αυτό θέμα αξιοποιώντας τα ιστολόγια, ένα σημαντικό εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης με ευρεία διάδοση σήμερα. Το ιστολόγιο που θα δημιουργήσουν οι μαθητές παραμένει ανοιχτό προς σχολιασμό των αναρτήσεων από τους ίδιους, τους συμμαθητές τους, την εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και την ευρύτερη κοινωνία».

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Γ Γυμνασίου
↘ Είμαστε όλοι ίδιοι- Είμαστε όλοι διαφορετικοί
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Γραφή
↘ Σημεία στίξης
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Ιστολόγια
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)13/01/2015
Χρονολογία έως10/02/2015
Σχολική μονάδα

7ο Γυμνάσιο Ρόδου

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση