Κατεβάστε το σενάριο

Eμπνεόμαστε από την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη

  • Δημιουργός: Αικατερίνη Μιχαλάκου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Ναι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Αρχικά οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες για τον Οδυσσέα Ελύτη και το έργο του. Στη συνέχεια προσεγγίζουν τα ποιήματα του μεγάλου μας ποιητή με ποικίλες παιγνιώδεις δραστηριότητες και όχι με σχολαστική και ανατομική ανάλυση. Αποφεύγονται οι εκβιαστικές αναζητήσεις της «κεντρικής ιδέας», του «διδάγματος» και «μηνυμάτων» και επιχειρείται, κυρίως, βιωματική και αισθητική επαφή με την ποίηση. Κάποια από τα παιχνίδια που εισάγουν τους μαθητές στο ταξίδι της ποίησης είναι: η δημιουργία ιστοριών με την τεχνική του φανταστικού διώνυμου, η δημιουργία λίμερικ, η οπτικοποίηση διάφορων ποιημάτων, η σχηματοποίηση ποιημάτων κλπ. Κατά τη διάρκεια αυτού του «ταξιδιού» αξιοποιούνται τεχνολογικά εργαλεία ΤΠΕ με τέτοιο τρόπο, ώστε στο τέλος ο μαθητής να συνειδητοποιεί ότι η λογοτεχνία μπορεί να «συνομιλεί» και με την τεχνολογία.

Διδακτική Ενότητα→ Δ Δημοτικού
↘ Ενότητα 6: Ιστορίες παιδιών
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ποιήματα/τραγούδια
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο→ Φιλολογικής ζώνης
↘ Νεοελληνική Λογοτεχνία
→ Άλλα γνωστικά αντικείμενα
↘ Μουσική
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)13/05/2013
Χρονολογία έως17/05/2013
Σχολική μονάδα

8ο Δ.Σ. Πατρών

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση