Κατεβάστε το σενάριο

Ένα ζιζάνιο στη ζύμη

  • Δημιουργός: Αικατερίνη Μιχαλάκου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το διδακτικό σενάριο, με αφορμή το περιεχόμενο της ενότητας «Ένα ζιζάνιο στη ζύμη» (Γλώσσα Α΄ Δημοτικού), στοχεύει, ερχόμενοι σε επαφή οι μαθητές με τα καινούργια προς διδασκαλία φωνήματα-γραφήματα Ζζ και Υυ, να κατανοήσουν και να δημιουργήσουν οικογένειες λέξεων, χρησιμοποιώντας από το βιβλίο τους αλλά και από το υλικό των δραστηριοτήτων του σεναρίου λέξεις που «μοιάζουν». Να καλλιεργήσουν τον προφορικό λόγο και την κριτική τους ικανότητα, αρχικά περιγράφοντας την εικόνα του βιβλίου τους και στη συνέχεια παρακολουθώντας τα βίντεο και τις ιστοσελίδες που προτείνονται από το σενάριο, διατυπώνοντας σχόλια και υποθέσεις για το περιεχόμενό τους και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις. Να κατανοήσουν πώς λειτουργούσε ένα εργαστήριο ζαχαροπλαστικής παλιότερα και πώς σήμερα (μηχανήματα, περιβάλλον και συνθήκες εργασίας). Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Να γνωρίσουν την ύπαρξη θεματικών μουσείων σοκολάτας σε όλο τον κόσμο και να ξεναγηθούν εικονικά. Να έρθουν σε επαφή με διαφορετικά είδη γλυκών και, τέλος, να φτιάξουν ψηφιακά το δικό τους «μουσείο γλυκών» χρησιμοποιώντας πρόγραμμα παρουσίασης-βίντεο.

Διδακτική Ενότητα→ Α Δημοτικού
↘ Ενότητα 3: Μια παράσταση στην πλατεία
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
↘ Αθλητισμός-Διατροφή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Σημεία στίξης
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)10/05/2015
Χρονολογία έως20/05/2015
Σχολική μονάδα

8ο Δ.Σ. Πατρών

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση