Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Τι εξημέρωσε ο Μικρός Πρίγκιπας;  [17,43 MB]

Τι εξημέρωσε ο Μικρός Πρίγκιπας;

  • Δημιουργός: Ιωάννης Κονδυλόπουλος

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο αυτό είχε ως στόχο να αποτελέσει ένα είδος εισαγωγής των μαθητών της Α΄ Γυμνασίου τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και στον κόσμο της λογοτεχνίας ως τέχνης, ως αναγνωστικής συνήθειας και ως μαθήματος. Μέσα από την επίλυση του προβλήματος που αποτυπώνεται στον τίτλο του σεναρίου, οι μαθητές προβληματίστηκαν για τον χαρακτήρα του σχολείου και τις αλλαγές του μέσα στον χρόνο, και, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Web 2.0, άρχισαν να προσλαμβάνουν λογοτεχνικά κείμενα, ενώ παράλληλα εντάχθηκαν σε αναγνωστικές κοινότητες, στις οποίες εξέφρασαν τις αναγνωστικές τους προσεγγίσεις και προτιμήσεις.

Διδακτική Ενότητα→ Α Γυμνασίου
↘ Σχολική ζωή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Σχολική ζωή
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Σχήματα λόγου
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Ανάγνωση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Λογοτεχνικό κείμενο (quasi literature writing)
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)01/10/2012
Χρονολογία έως12/11/2012
Σχολική μονάδα

4ο Γυμνάσιο Σπάρτης "Γιάννης Ρίτσος"

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση

Κείμενα

  • Βρεττάκος, Νικηφόρος. [Τα δεκατέσσερα παιδιά].
  • Δελμούζος, Αλέξανδρος. Πώς έγινα δάσκαλος.
  • Ζέη, Άλκη. [Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία].
  • Ιωάννου, Γιώργος. Να΄ σαι καλά, δάσκαλε!
  • Καζαντζάκης, Νίκος. [Η Νέα Παιδαγωγική].
  • Ντε Σαιντ-Εξυπερύ, Αντουάν. [Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού].
  • Παππά, Κατίνα. Η εκδρομή του Δημητρού.
  • Πρεβέρ, Ζακ. Σελίδα γραπτού.