Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Τεκμήρια

Αθάνατη Αφροδίτη

  • Δημιουργός: Βασιλική Μαντζώρου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η Σαπφώ αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση ποιήτριας της αρχαιότητας: χαμένη στα βάθη των αιώνων, από τις λίγες επώνυμες γυναίκες της αρχαιότητας, η δέκατη Μούσα σύμφωνα με τον Πλάτωνα με μεγάλη επίδραση σε όλες τις ιστορικές εποχές. Το έργο της που έφτασε έως εμάς περιορίζεται σε σπαράγματα και όμως η δύναμη και η απλότητα των στίχων της συγκινεί, κυρίως εξαιτίας της βαθύτητας των συναισθημάτων που αποπνέουν. Το σενάριο επιχειρεί να φωτίσει τη ζωή και το έργο της ποιήτριας, να διερευνήσει τις εκλεκτικές ποιητικές συγγένειες σε διάφορες εποχές και, κυρίως, να φέρει σε επαφή τους μαθητές/ μαθήτριες με ορισμένα από τα ωραιότερα δείγματα ερωτικής και ανθρώπινης ευαισθησίας στην αρχαία ποίηση.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Λυκείου
↘ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Θεωρητικής Κατεύθυνσης (διδαγμένο)
↘ Αρχαϊκή Λυρική Ποίηση – Σαπφώ (αποσπ. 14, 17)
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Επίθετα
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Εξήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Επική ποίηση
↘ Λυρική ποίηση
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Ποίηση-ποίημα
↘ Ρεύματα-σχολές
↘ Ρομαντισμός
↘ Μοντερνισμός
↘ Συγγραφέας
↘ Όμηρος
↘ Σαπφώ
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Αρχαϊκή εποχή
↘ Ποίηση της δεκαετίας 1920
↘ Γενιά του 1970
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Μουσική-τραγούδι
↘ Μελοποιημένη ποίηση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Από τις προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας εφαρμόστηκαν οι μισές

Χρονολογία (από)01/02/2015
Χρονολογία έως27/03/2015
Σχολική μονάδα

4ο ΓΕΛ ΒΟΛΟΥ

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση