Κατεβάστε το σενάριο

Ο τρόπος αναπαράστασης και πραγμάτωσης του κειμενικού είδους της αγγελίας σε σχέση με τις ιδιαιτερότητες των μέσων, τις πρακτικές επικοινωνίας αλλά και ευρύτερα κοινωνικοπολιτικά δεδομένα

  • Δημιουργός: Ελένη Βλαχογιάννη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Συνταγμένο σενάριο

Περίληψη

Οι μαθητές εμπλέκονται σε διαδικασία μάθησης στην οποία υιοθετούνται πολλά στοιχεία της μεθόδου project. Καλούνται να επεξεργαστούν σε ομάδες ένα πρόβλημα και διερχόμενοι στάδια ανοιχτής διερεύνησης, ομαδικής διαπραγμάτευσης και ανατροφοδότησης να ολοκληρώσουν την πορεία τους με την παραγωγή ενός προϊόντος που θα αποτυπώνει την εργασία που προηγήθηκε. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην ανάπτυξη μεταγνωστικών δεξιοτήτων με τη συμμετοχή των μαθητών σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης. Οι μαθητές εξετάζουν το κειμενικό είδος της αγγελίας σε διαφορετικά μέσα με εστίαση στη σχέση μεταξύ της εξέλιξης των κειμενικών ειδών και της αλλαγής των πρακτικών επικοινωνίας αλλά και των ευρύτερων κοινωνικοπολιτικών συνθηκών, εντός των οποίων η επικοινωνία πραγματώνεται. Αποτυπώνουν, στη συνέχεια, τη διερευνητική διαδικασία σε ένα τελικό κείμενο, άρθρο ή ερευνητική εργασία. Έμφαση δίνεται και στην πραγμάτωση του κειμενικού είδους της παρουσίασης ενώπιον των συμμαθητών τους με την αξιοποίηση του λογισμικού παρουσίασης.

Διδακτική Ενότητα→ Α Λυκείου
↘ Η περιγραφή
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

15 διδ. ώρες. Οι ώρες μπορούν να μειωθούν σε 12 ώρες με την υιοθέτηση εναλλακτικών τρόπων εργασίας σε κάποιες φάσεις

Χρονολογία (από)2012
Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση