Κατεβάστε το σενάριο

Διαχείριση του χρόνου: με αφορμή ένα κείμενο του Οδυσσέα Ελύτη

  • Δημιουργός: Παναγιώτα Σεφερλή

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Σύμφωνα με το αρχικό σενάριο-πρόταση, το θέμα διαπραγμάτευσης αφορά στη διαχείριση του χρόνου και τη σημασία του ελεύθερου χρόνου στην καθημερινή ζωή. Στην πρώτη φάση οι μαθητές, σε αντίστοιχες ομάδες, μελέτησαν τρία άρθρα σχετικά με το θέμα και ασκήθηκαν στις σημειώσεις και τη σύνταξη περίληψης και ψηφιακής παρουσίασης, οι οποίες έγιναν στη συνέχεια αντικείμενο διαπραγμάτευσης στην ολομέλεια. Στη δεύτερη φάση παρακολούθησαν ένα βίντεο με θέμα τη διαχείριση του χρόνου από τους εφήβους, στο πλαίσιο της ολομέλειας, κράτησαν ανά δύο σημειώσεις για το περιεχόμενό του και συζήτησαν με βάση τις σημειώσεις τους. Σε επόμενο στάδιο χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβε η κάθε ομάδα να δημιουργήσει ένα κείμενο διαπραγματευόμενη μια πτυχή του θέματος που τους φάνηκε ενδιαφέρουσα. Στην τρίτη φάση έγιναν οι παρουσιάσεις των κειμένων στην ολομέλεια και η σχετική συζήτηση-ανατροφοδότηση.

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Λυκείου
↘ Σημειώσεις-περίληψη
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Δοκίμιο
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Παράγραφος
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)01/12/2014
Χρονολογία έως22/12/2014
Σχολική μονάδα

2ο ΓΕΛ Χολαργού

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση