Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Ο Οδυσσέας στον Άδη-εἴδωλα καμόντων [22,57 MB]

Ο Οδυσσέας στον Άδη - εἴδωλα καμόντων

  • Δημιουργός: Μαρία Σπανού

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές συνεργαζόμενοι σε ομάδες διδάσκονται σημαντικές όψεις του ομηρικού κειμένου, εμβαθύνουν και προβληματίζονται για αξίες και αντιλήψεις του ομηρικού κόσμου - όπως αυτές προβάλλονται στη ραψωδία λ - που επιβιώνουν μέχρι τις μέρες μας. Στη συνέχεια, μελετώντας τα λεγόμενα των υπό εξέταση ομηρικών ηρώων εμπλέκονται σε δραστηριότητες σύγκρισης διαφορετικών συμπεριφορών διαφορετικών εποχών. Παράλληλα, αποκτούν μια πρώτη επαφή για τη διακειμενική σχέση του ομηρικού έπους με άλλα έργα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, αλλά και τη διαχρονική απήχηση των ομηρικών επών στις διάφορες τέχνες.

Σε ομάδες, μελετούν τα κείμενα συγκριτικά, διεξάγουν την προσωπική τους έρευνα σε ηλεκτρονικές πηγές, μαθαίνουν σταδιακά να εντοπίζουν την πληροφορία, να εφαρμόζουν τη γνώση αυτή στο κείμενό τους, αλλά και να παράγουν δικό τους ψηφιακό υλικό με τρόπο που καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους. Η ενασχόλησή τους με τις συγκεκριμένες δραστηριότητες αποτυπώνεται σε ένα τελικό πολυτροπικό προϊόν, τη μορφή του οποίου θα επιλέξουν οι ίδιοι. Οι ΤΠΕ τους παρέχουν τις ψηφιακές εκείνες πηγές τις οποίες οι μαθητές προσεγγίζουν κριτικά, για να αντλήσουν κατάλληλο υλικό για τις αποστολές τους. Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεών τους, ακολουθεί ανακεφαλαίωση και ερωτήσεις ελέγχου κατανόησης της νέας γνώσης.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Α Γυμνασίου
↘ Οδύσσεια
↘ 16. κ, λ / λ 99-249
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
↘ Συγγραφέας
↘ Όμηρος
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Αρχαϊκή εποχή
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ιστολόγια
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Από 20-03-15 έως 03-04-15 και από 20-04-15 έως 28-04-15

Χρονολογία (από)15/03/20
Χρονολογία έως15/04/28
Σχολική μονάδα

Μουσικό Σχολείο Πειραιά

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών