Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [22,7 MB]

Επάγγελμα

  • Δημιουργός: Ελένη Μαργαρού

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Όπως αναφέρεται και στο πρωτότυπο σενάριο: «Το σενάριο ξεκινά με την καταγραφή σε ατομικό φύλλο από κάθε μαθητή των παραγόντων που τον οδήγησαν στην εκλογή επαγγέλματος. Στη συνέχεια οι μαθητές συγκροτούν ομάδες και κάθε ομάδα συνθέτει, καταγράφοντας/ιεραρχώντας από τον πιο συχνό στον λιγότερο συχνό, αυτούς τους παράγοντες, τους παρουσιάζει στην ολομέλεια και τους αναγράφει στον πίνακα. Ακολουθεί σύνθεση της δουλειάς των ομάδων και επεξεργασία της ερώτησης ποιοι παράγοντες πρέπει να επηρεάζουν τους νέους στις επαγγελματικές τους επιλογές. Δίνεται ως εργασία στους μαθητές στο σπίτι και στο σχολείο η συγγραφή παραγράφων με ανάλογο θέμα. Ακολουθεί δουλειά σε ομάδες, με τη χρήση Η/Υ, σχετική με κείμενα που αφορούν ορισμένα επαγγέλματα. Η δουλειά αυτή συνδέεται με την κατανόηση της αμφίδρομης σχέσης γλώσσας-ταυτότητας (η γλώσσα που χρησιμοποιώ κατασκευάζει την ταυτότητά μου, αλλά και η επαγγελματική μου ταυτότητα επηρεάζει τη γλώσσα μου). Ανακοινώνονται και συζητούνται τα αποτελέσματα των εργασιών των ομάδων και, τέλος, οι μαθητές προχωρούν στην παραγωγή λόγου (άρθρο) με σχετικό θέμα. Το σενάριο κλείνει με τη διόρθωση της παραγωγής λόγου».

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Β Λυκείου
↘ Βιογραφικά είδη
→ Η πειθώ
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Παράγραφος
↘ Κειμενικά είδη
↘ επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Δοκίμιο
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Κειμενικά είδη
↘ Επιστολές/προσκλήσεις
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Δημόσιας ζωής και διοικητικά
↘ Παράγραφος
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)31/10/2012
Χρονολογία έως21/11/2012
Σχολική μονάδα

Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές