Tο ρήμα στην αφήγηση
Δημιουργός: Ελένη Ξυλά
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Ελένη Ξυλά, Tο ρήμα στην αφήγηση
Περίληψη
Η αφήγηση είναι μια σύνθετη δραστηριότητα που βοηθά τους ανθρώπους:
• να φτιάξουν δεσμούς ανάμεσα στο σύνηθες και το ξεχωριστό (Bruner 1997),
• να καταγράψουν τα διλήμματα των προσώπων που συμμετέχουν σε μια αφήγηση και να δώσουν λύσεις (Stein 2001) και όλα αυτά υπό την προοπτική της επικοινωνίας με τους ακροατές ή αναγνώστες του αφηγηματικού τους υλικού.
Διδακτική Ενότητα | → Νεοελληνική Γλώσσα ↘ Α Γυμνασίου ↘ Ταξίδι στον κόσμο της φύσης ↘ Γνωρίζω το μαγικό κόσμο του θεάτρου και του κινηματογράφου ↘ Αθλητισμός και Ολυμπιακοί Αγώνες: παρακολουθώ και συμμετέχω |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα ↘ Οικογένεια ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Σχολική ζωή ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα ↘ Αθλητισμός-Διατροφή → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Άρθρα ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Αντωνυμίες ↘ Ρήματα ↘ Αριθμητικά ↘ Επιρρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Ονοματικές δευτερεύουσες προτάσεις ↘ Επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Πολυσημία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Γραφή ↘ Σημεία στίξης ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Παράγραφος ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ επιστολές/προσκλήσεις ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επιστολές/προσκλήσεις ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Ειδησεογραφικά ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Παράγραφος ↘ Ιστολόγια ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 2013/01/10 |
Χρονολογία έως | 2013/04/19 |
Σχολική μονάδα | Γυμνάσιο Ν. Επιβατών |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |