Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [3,06 MB]

Η δύναμη της επικοινωνίας

  • Δημιουργός: Αρχοντούλα Μαντζαρίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Δ' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο αποσκοπεί να δώσει πληροφορίες στον μαθητή σχετικά με κάποιες μορφές επικοινωνίας. Μέσα από την παρουσίαση των εναλλακτικών μορφών αναμένουμε οι μαθητές να κατανοήσουν τη δύναμη της επικοινωνίας και τη δυνατότητά της να πραγματώνεται μέσα από ποικίλες μορφές.
Η διδασκαλία αρχίζει σε επίπεδο λέξης, όπου εξετάζονται η κυριολεξία και μεταφορά και πολυσημία λέξεων και φράσεων και ξεδιπλώνεται ρίχνοντας φως στη νοηματική γλώσσα, τη γλώσσα του σώματος, στην υπεροχή του γραπτού έναντι του προφορικού λόγου. Όλα αυτά γίνονται μέσα από δραστηριότητες που προβληματίζουν τον μαθητή, ενεργοποιούν τη θέλησή του για μάθηση και ταυτόχρονα τον βοηθούν σε μία αύξουσα πορεία ανεξαρτητοποίησης της μαθησιακής του πορείας.

Διδακτική Ενότητα→ Δ Δημοτικού
↘ Ενότητα 10: Λέξεις φτερουγίζουν πέρα, ταξιδεύουν στον αγέρα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Σχολική ζωή
↘ Τεχνολογία-Επικοινωνία-Συγκοινωνιακά μέσα
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Παραγωγή
↘ Σύνθεση
↘ Πολυσημία
↘ Ετυμολογία
↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Εξήγηση
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)05/12/2013
Χρονολογία έως12/12/2013
Σχολική μονάδα

11o Δημοτικό Σχολείο Νίκαιας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων