Του κόσμου το ψωμί (Το παραμύθι της τάξης)
Δημιουργός: Ξανθόπουλος Αναστάσιος
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Συνταγμένο σενάριο
Εφαρμογές του σεναρίου
- Βασιλική Γεωργαντζιά, Του κόσμου το ψωμί (Το παραμύθι της τάξης)
Περίληψη
Με την παρούσα δραστηριότητα επιχειρείται μια εναλλακτική προσέγγιση με τη χρήση των ΤΠΕ στην άσκηση 5 του Τετραδίου Εργασιών («Γλώσσα Γ΄ Δημοτικού», β΄ τεύχος). Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται η χρήση δωρεάν ειδικής εφαρμογής του διαδικτύου, προκειμένου οι μαθητές να συγγράψουν ομαδικά «Το παραμύθι της τάξης» και έπειτα να το εικονογραφήσουν και να το εκτυπώσουν.
Διδακτική Ενότητα | → Γ Δημοτικού ↘ Ενότητα 3.2: Του κόσμου το ψωμί |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Μυθολογία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Άρθρα ↘ Ουσιαστικά ↘ Ρήματα ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Γραφή ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Αφήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Αφήγηση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Ιστολόγια ↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 1-6 διδακτικές ώρες |
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια | Ο αριθμός των δραστηριοτήτων είναι μεγάλος σε σχέση με τον διαθέσιμο διδακτικό χρόνο. Γι’ αυτό ο διδάσκων επιλέγει όποια (ή όποιες) δραστηριότητα θεωρεί περισσότερο χρήσιμη για τους μαθητές της τάξης. |
Χρονολογία (από) | 10/2011 |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |