Κάνω μια νέα αρχή στο καινούργιο μου σχολείο και μαθαίνω για την περιγραφή
Δημιουργός: Κατερίνα Τρίμη-Κύρου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Τρίμη-Κύρου Κατερίνα, Κάνω μια νέα αρχή στο καινούργιο μου σχολείο και μαθαίνω για την περιγραφή
Περίληψη
Το σενάριο αξιοποίησε πραγματικά προβλήματα, για να εισαγάγει το τμήμα στην τεχνική της περιγραφής (μάθηση με επίλυση προβλήματος). Το πρώτο πρόβλημα ήταν η ανάγκη δημιουργίας ενός «οδηγού» που να περιγράφει τον σχολικό χώρο, ώστε τα «πρωτάκια» να διευκολυνθούν στην κίνησή τους μέσα σε αυτόν. Για να συνταχθεί ο οδηγός με τον καταλληλότερο τρόπο, διερευνήθηκαν τα στοιχεία ενός μηνύματος, καθώς και δείγματα διαφορετικού ύφους περιγραφής. Το δεύτερο πρόβλημα ήταν η σύνταξη ενός συμβολαίου μεταξύ εκπαιδευτικού και εκπαιδευομένων. Για να συνταχθούν οι δεσμεύσεις του συμβολαίου, περιγράφηκαν οι αρετές που οφείλει να έχει ο εκπαιδευτικός και εκείνες που οφείλει να έχει ο/η μαθητής/τρια.
Διδακτική Ενότητα | → Νεοελληνική Γλώσσα ↘ Α Γυμνασίου ↘ Οι πρώτες μέρες σ’ ένα νέο σχολείο ↘ Επικοινωνία στο σχολείο ↘ Ταξίδι στον κόσμο της φύσης |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Σχολική ζωή → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Επιρρηματικό σύνολο ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Πολυτροπικό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις ↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Συνεργατικό κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 13+ διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 14/9/2012 |
Χρονολογία έως | 13/11/2012 |
Σχολική μονάδα | Βαρβάκειο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |