Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • ηκομεν [2,1 MB]

ἥκομεν γὰρ ἐκκλησιάσοντες

  • Δημιουργός: Μαρία Παπαδοπούλου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Λυκείου
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο, παρότι σχεδιάστηκε για να εφαρμοστεί στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, Ρητορικά Κείμενα, εφαρμόστηκε τελικά στα πλαίσια των ωρών διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας, Θεματογραφία, ως αδίδακτο κείμενο. Το σκεπτικό του όμως παρέμεινε το ίδιο. Η αφετηρία του δηλαδή ήταν το γενικό - ο κόσμος για να οδηγηθούμε στο ειδικό - κείμενο. Οι δραστηριότητες των Φύλλων Εργασίας είναι έτσι δομημένες, ώστε να παρέχουν ευελιξία στις ομάδες να ασχοληθούν, ανάλογα με τον αριθμό τους, και με ίδια θέματα. Επίσης, υπάρχει δυνατότητα προσαρμογής στις ιδιαιτερότητες που πιθανόν να έχει κάθε τάξη αλλά στο χρόνο που θα είναι διαθέσιμος.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Β Λυκείου
↘ Αρχαία Ελληνική Γραμματεία Θεωρητικής Κατεύθυνσης (αδίδακτο)
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ποικιλία
↘ Σύνταξη
↘ Όνομα
↘ Ρήμα
↘ Απαρέμφατο
↘ Μετοχή
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πολυσημία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Ετυμολογία
↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο
→ Γράμματα
→ Τόνοι
→ Σημεία στίξης
→ Συλλαβισμός
→ Κειμενικά είδη
→ Συγγραφέας
↘ Λυσίας
↘ Δημοσθένης
↘ Ισοκράτης
→ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
→ Τεχνικές/τρόποι γραφής
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Πολιτικού λόγου/ρητορικά
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Σιωπηλή κατ' ιδίαν ανάγνωση
↘ Απαγγελία-αφήγηση-δραματοποίηση
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Ανάπτυξη δοκιμίου (essay)
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Κείμενα οπτικής επικοινωνίας (σχέδιο, ζωγραφιά, φωτογραφία)
↘ Ακρόαση
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)26/02/2015
Χρονολογία έως19/03/2015
Σχολική μονάδα

3ο Γενικό Λύκειο Καβάλας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές