Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Φωνές Εφήβων - Οι έφηβοι μιλούν για την εφηβεία [8,58 MB]

Φωνές εφήβων ή οι έφηβοι μιλούν για την εφηβεία

  • Δημιουργός: Δημήτρης Ταχματζίδης

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Λυκείου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο βασίζεται στη μέθοδο project, εστιάζει στην παραγωγή προφορικού λόγου, στην οργάνωση ομαδικής συζήτησης με διάλογο, στην παραγωγή γραπτού λόγου και διεξαγωγή μικρής έρευνας που περιλαμβάνει συνεντεύξεις και βιβλιογραφία. Στην συγκεκριμένη εφαρμογή αξιοποιείται το κειμενικό είδος της συνέντευξης, ανιχνεύονται τα χαρακτηριστικά του προφορικού λόγου και επιχειρείται η δημιουργία σχολικής εφημερίδας. Οι μαθητές, επίσης, συντάσσουν γραπτές εργασίες και τις παρουσιάζουν σε PowerPoint. Το θέμα όλων των δραστηριοτήτων είναι η εφηβεία. Αφετηρία αποτελούν τα κείμενα-μαρτυρίες εφήβων από συνεντεύξεις (σχολικό βιβλίο σελ. 127). Ακολουθεί η διαδικασία συνεντεύξεων που διενεργούνται από τους μαθητές ανά ομάδες. Τα αποτελέσματα των συνεντεύξεων παρουσιάζονται από εκπροσώπους των ομάδων στην ολομέλεια και ακολουθεί συντονισμένη συζήτηση. Η κάθε ομάδα συντάσσει μια εργασία με κάποιο θέμα σχετικό με την εφηβεία. Μπορούν να εμπλουτίσουν τα κείμενά τους με επιπλέον υλικό της επιλογής τους (φωτογραφίες, τραγούδια βίντεο κ.ο.κ.).

Διδακτική Ενότητα→ Νεοελληνική Γλώσσα
↘ Α Λυκείου
↘ Ο λόγος
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Οικογένεια
↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Περίληψη
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Ποιήματα/τραγούδια
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Πραγματολογία - κειμενογλωσσολογία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Έρευνες/μελέτες
↘ Δοκίμιο
↘ Ιστολόγια
↘ Ηλεκτρονικά μηνύματα
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια7-12 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)20/01/2014
Χρονολογία έως10/02/2014
Σχολική μονάδα

4ο Γενικό Λύκειο Βέροιας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές