Θέτιδα, η μητέρα θεά.
Δημιουργός: Μαρία Τσούμαρη
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Γυμνασίου
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Παναγιώτα-Κυριακή Μπιτζελέρη, Θέτιδα, μια μητέρα θεά
Περίληψη
Στο παρόν σενάριο οι μαθητές εμβαθύνουν σε ζητήματα θεολογίας των ομηρικών επών και συγκεκριμένα ασχολούνται με το θεϊκό ανθρωπομορφισμό και τη σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στους θεούς και τους θνητούς. Οι μαθητές αποδελτιώνουν λέξεις/ φράσεις που υποδηλώνουν θεϊκές και ανθρώπινες ιδιότητες, δημιουργούν ψηφιακούς νοητικούς χάρτες, συζητούν και διαμορφώνουν τα δικά τους συμπεράσματα. Σταχυολογούν αντίστοιχα παραδείγματα από τη λογοτεχνία και τη μυθολογία και τα επεξεργάζονται κριτικά εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές στη στάση, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα των θεών και των ανθρώπων. Στο τελικό στάδιο, οι μαθητές καλούνται να συντάξουν δύο επιστολές με τον ίδιο αποδέκτη (Αχιλλέα) αλλά με διαφορετικό αποστολέα (Θέτιδα - θνητή μητέρα /Θέτιδα - θεά). Στόχος είναι να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση των μαθητών, αλλά και να προβληματιστούν σε θέματα που αφορούν την αντικειμενικότητα, τη δικαιοσύνη και το κατά πόσον αυτά συμβαδίζουν με τη μητρότητα, προκειμένου να κρίνουν εν τέλει τη στάση της Θέτιδας. Σε όλη τη διάρκεια του σεναρίου οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και αξιοποιούν ψηφιακές πηγές, συγκροτούν το δικό τους υλικό/ άποψη, την παρουσιάζουν/συζητούν στην ολομέλεια, την εμπλουτίζουν/ ανασκευάζουν και παράγουν νεοελληνικό λόγο.
Διδακτική Ενότητα | → Β Γυμνασίου ↘ Ιλιάδα ↘ Α 307-431α |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Οικογένεια ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Θρησκείες ↘ Μυθολογία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Παράγραφος ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επική ποίηση ↘ Συγγραφέας ↘ Όμηρος ↘ Γραμματολογικές περίοδοι ↘ Αρχαϊκή εποχή ↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής ↘ Μύθος → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Αφήγηση ↘ Επιχειρηματολογία ↘ Κειμενικά είδη ↘ Επιστολές/προσκλήσεις ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Παράγραφος ↘ Ανάγνωση ↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης ↘ Ανάγνωση κατά ομάδες ↘ Συζήτηση ↘ Παραγωγή κειμένου ↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου ↘ Δημιουργική γραφή (creative writing) ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο ↘ Συνεργατικό κείμενο ↘ Ακρόαση ↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 05/12/2014 |
Χρονολογία έως | 19/12/2014 |
Σχολική μονάδα | Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Ευόσμου |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Λεξικά, σώματα κειμένων → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |