Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [395,34 KB]

Σύγχρονοι Αίσωποι

  • Δημιουργός: Ελένη Λαμπάκη

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες εξετάζουν τους βασικούς όρους της πρότασης (υποκείμενο, αντικείμενο, κατηγορούμενο) στη νέα και την αρχαία ελληνική γλώσσα, συλλέγοντας πληροφορίες από ποικίλα ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, όπως το Ψηφιακό Σχολείο, την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα και τον ιστοχώρο του «Ελληνικού Πολιτισμού». Έχοντας ως αφετηρία τη θεωρία του συντακτικού και τα παραδείγματα της νεοελληνικής γλώσσας σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα της αναζήτησής τους για τη σύνταξη των προτάσεων στην αρχαία ελληνική, επιχειρούν μια συγκριτική θεώρηση των κύριων όρων της πρότασης διαχρονικά. Στη συνέχεια, συντάσσουν μύθους του Αισώπου, τους οποίους επιλέγουν οι ίδιοι από το Μυθολογικόν Συντίπα του Φιλοσόφου από τον ιστοχώρο του «Μικρού Απόπλου» και την ελεύθερου περιεχομένου βιβλιοθήκη, Βικιθήκη Αισώπου Μύθοι, τους μεταγράφουν στα αρχαία ελληνικά και δημιουργούν πολυτροπικά κείμενα, επισημαίνοντας τις διαφορές που παρατηρούν ανάμεσα στις δικές τους συντακτικές επιλογές και στις επιλογές του συγγραφέα, καθώς και τον ρόλο που παίζει κάθε όρος τόσο μέσα στην απλή πρόταση όσο και στο ευρύτερο κείμενο. Στο τέλος, συνθέτουν έναν δικό τους μύθο, για να στηλιτεύσουν ή να εξάρουν χαρακτήρες ή συμπεριφορές της καθημερινής τους ζωής, τον οποίο καλούνται να μεταφέρουν στα αρχαία ελληνικά και να τον αξιοποιήσουν για τη δημιουργία ενός πολυτροπικού κειμένου (το τελευταίο στάδιο παραλείφθηκε από την εφαρμογή).

Διδακτική Ενότητα→ Α Γυμνασίου
↘ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
↘ 11. Η αγάπη του Αλεξάνδρου για τον Βουκεφάλα
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Μυθολογία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Σύνταξη
↘ Απλή πρόταση
↘ Όνομα
↘ Ρήμα
↘ Λογοτεχνικά γένη και είδη
↘ Παραμύθια-μύθοι-λαϊκή αφήγηση
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Μύθος
↘ Αλληγορία
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Αφήγηση
↘ Κειμενικά είδη
↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)5/3/2015
Χρονολογία έως30/4/2015
Σχολική μονάδα

Γυμνάσιο Τήνου

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου