Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • tokmakidou_mple_oneira_efarmogi_syn [1,11 MB]

Τεκμήρια

  • tokmakidou_mple_oneira_efarmogi_tek [4,35 MB]

Μπλε όνειρα

  • Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Το σενάριο στοχεύει να φέρει τους μαθητές σε επαφή με την τέχνη, να τους επιτρέψει να εκφραστούν μέσα από αυτή, να περιγράψουν τα συναισθήματα που τους προκαλούν τα χρώματα, να κατανοήσουν τις διαφορετικές ερμηνείες των έργων τέχνης, να τους εξοικειώσει με τις πραγματικές αλλά κυρίως με τις εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία και να τους φέρει σε επαφή με τα έργα μεγάλων ζωγράφων, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν αφορμή για τη δημιουργία και ενασχόληση των μαθητών/τριών με ψηφιακά παζλ.

Διδακτική Ενότητα→ Α Δημοτικού
↘ Ενότητα 5: Σκανταλιές
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Γλωσσική ποικιλία
↘ Γραφή
↘ Γράμματα
↘ Τόνοι
↘ Σημεία στίξης
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Καθώς η χρονική διάρκεια του σεναρίου ήδη από τη δημιουργό του είχε χαρακτηριστεί ως ενδεικτική, επιλέχθηκε η χρονική του επέκταση με την προσθήκη δραστηριοτήτων που κινούνταν στη λογική των στόχων που είχαν αρχικά τεθεί, δίνοντας επιπλέον δυνατότητες στους αρχάριους μαθητές/τριες της τάξης να έχουν περισσότερες εμπειρίες εμπλοκής με τη χρήση του Η/Υ και την πρόσβαση στο διαδίκτυο. Από την άλλη πλευρά ο παιγνιώδης χαρακτήρας των δραστηριοτήτων συνέβαλε ώστε τόσο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών όσο και ο βαθμός εμπλοκής τους αλλά και ανταπόκρισής τους στις προκλήσεις του σεναρίου να διατηρηθεί μέχρι και την τελευταία δραστηριότητα.

Χρονολογία (από)20/01/2015
Χρονολογία έως13/2/2015
Σχολική μονάδα

1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές