Μια βόλτα ακόμη...
Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Τοκμακίδου Ελπίδα, Μια βόλτα ακόμη...
Περίληψη
Οι προτάσεις του σεναρίου έρχονται να συμπληρώσουν, να επεκτείνουν ή και να αντικαταστήσουν δραστηριότητες που συναντώνται στο σχολικό εγχειρίδιο δίνοντας περισσότερες δυνατότητες ενεργητικής συμμετοχής στους μαθητές/-τριες κατά τις πρώτες εμπειρίες γνωριμίας τους με το κειμενικό είδος της περιγραφής σε διάφορα περιβάλλοντα εφαρμογής (φυσικό τοπίο, ανθρωπογενές περιβάλλον, καταστάσεις της καθημερινότητας).
Διδακτική Ενότητα | → Α Δημοτικού ↘ Ενότητα 8: Άνοιξη |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Φύση-Οικολογία-Περιβάλλον-Ζώα ↘ Σχολική ζωή ↘ Πόλη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Μορφολογία ↘ Άρθρα ↘ Ουσιαστικά ↘ Επίθετα ↘ Ρήματα ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Γλωσσική ποικιλία ↘ Γραφή ↘ Γράμματα ↘ Τόνοι ↘ Ορθογραφία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης |
Χώρος | → Εντός σχολείου |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια | Ο ρυθμός αλλά και η διάρκεια των δραστηριοτήτων κατά την εφαρμογή του σεναρίου καθορίστηκαν (όπως άλλωστε προβλεπόταν και στον αρχικό σχεδιασμό του σεναρίου) από την περιορισμένη γνώση των μαθητών/-τριών της Α΄ Τάξης όσον αφορά στη δομή της γλώσσας αλλά και τη χρήση του Η/Υ. Για αυτό και η εφαρμογή επεκτάθηκε χρονικά αφού χρειάστηκε οι απαιτήσεις της εκπαιδευτικού να προσαρμοστούν στις δυνατότητες των μικρών μαθητών/τριών κατά τη διαισθητική προσέγγιση του συγκεκριμένου κειμενικού είδους αλλά και των χρονικών εννοιών. |
Χρονολογία (από) | 2/4/2014 |
Χρονολογία έως | 8/5/2014 |
Σχολική μονάδα | 1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης → Εφαρμογές γραφείου → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |
Κείμενα
Κατά την εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε το συνοδευτικό υλικό του αρχικού σεναρίου.