Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • tokmakidou_gnorizo_ta_epaggelmata_ef_tek [1,58 MB]

Γνωρίζω τα επαγγέλματα

  • Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Σύμφωνα με τη δημιουργό του, το σενάριο με θέμα τα επαγγέλματα απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ Δημοτικού. Μέσα από τις προτάσεις του οι μαθητές/τριες καλούνται να γνωρίσουν τα επαγγέλματα, να εξασκηθούν στη «γραμματική» τους, να περιγράψουν το επάγγελμα που τους αρέσει αιτιολογώντας την επιλογή τους, να εξοικειωθούν με το σχετικό λεξιλόγιο και να συζητήσουν για τα κριτήρια με τα οποία οι άνθρωποι επιλέγουν το επάγγελμά τους. Παράλληλα, παρακινούνται να κάνουν ένα «άλμα» στο παρελθόν και να ξαναζωντανέψουν επαγγέλματα που χάθηκαν. Η κίνηση αυτή μπορεί να προκαλέσει μια συζήτηση για τους λόγους που οδήγησαν στην «εξαφάνιση» κάποιων επαγγελμάτων και τις αλλαγές που διαπιστώνουν στη σύγχρονη ζωή σε σύγκριση με παλαιότερα. Τέλος, προετοιμάζουν και υλοποιούν μια συνέντευξη από έναν επαγγελματία που τείνει να εξαφανιστεί το επάγγελμά του.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 20: Ποιος είναι; Τι κάνει;
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Λεξική και προτασιακή σημασία
↘ Γραφή
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Κειμενικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Κειμενικά είδη
↘ Διαλογικά/συνεντεύξεις
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Προφορικό κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Η επέκταση του σεναρίου σε χρόνο που ξεπερνά τον αρχικό προγραμματισμό του αποτελεί ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει γενικότερα την εφαρμογή σεναρίων. Η συγκεκριμένη επιλογή άλλωστε συνάδει και με τις οδηγίες της δημιουργού του σεναρίου, σύμφωνα με την οποία η επίτευξη των μέγιστων μαθησιακών αποτελεσμάτων εναπόκειται στον εκπαιδευτικό που θα επιλέξει τις συγκεκριμένες προτάσεις και θα τις προσαρμόσει στις ανάγκες, στα ενδιαφέροντα, στις δυνατότητες και στις επιθυμίες των μαθητών/-τριών της τάξης του.

Χρονολογία (από)28/4/2015
Χρονολογία έως12/5/2015
Σχολική μονάδα

1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές

Κείμενα

Κατά την εφαρμογή χρησιμοποιήθηκαν τα συνοδευτικά αρχεία του αρχικού σεναρίου.