Κατεβάστε το σενάριο

Συνοδευτικά

  • tokmakidou_manteuoume_efarmogi_syn [2,9 MB]

Τεκμήρια

  • tokmakidou_manteuoume_efarmogi_tek [1,42 MB]

Μαντεύουμε;

  • Δημιουργός: Ελπίδα Τοκμακίδου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Β' Πρωτοβάθμια
  • Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Οι δραστηριότητες του σεναρίου έχουν ως επίκεντρο τη δημιουργία και την εφαρμογή ενός παιχνιδιού, στο οποίο στόχοι που αφορούν στη γνωριμία και εξοικείωση των μικρών μαθητών/-τριών της Β΄ Τάξης με ένα από τα αντιπροσωπευτικά είδη του αναφορικού λόγου και, συγκεκριμένα, με το κειμενικό είδος της περιγραφής προσώπου, συνδυάζονται με στόχους που αφορούν στη διατύπωση κανόνων δράσης/οδηγιών για την εφαρμογή του παιχνιδιού. Μέσα στο ευρύτερο αυτό πλαίσιο κινούνται οι προτάσεις του σεναρίου, οι οποίες εισηγούνται την αξιοποίηση συγκεκριμένων λογισμικών και πηγών του διαδικτύου παράλληλα με τη χρήση λογοτεχνικών περιγραφικών κειμένων και προϊόντων εικαστικής δημιουργίας.

Διδακτική Ενότητα→ Β Δημοτικού
↘ Ενότητα 7: Πώς λέμε ΟΧΙ;
↘ Ενότητα 12: Ποπό! Κόσμος που περνά
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άνθρωπος-Ενηλικίωση, εφηβεία-Φύλα
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Πολιτισμός-Τέχνη
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Μορφολογία
↘ Ουσιαστικά
↘ Επίθετα
↘ Σύνδεσμοι
↘ Μόρια
↘ Σύνταξη
↘ Πρόταση
↘ Όροι της πρότασης
↘ Ονοματικό σύνολο
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Σχέσεις λέξεων
↘ Γραφή
↘ Τόνοι
↘ Σημεία στίξης
↘ Ορθογραφία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Γραπτό
↘ Προφορικό
↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου)
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Τεχνική διάσταση
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Μονοτροπικό
↘ Πολυτροπικό
↘ Προφορικό
↘ Γραπτό
↘ Υβριδικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Ανάλυση διαδικασίας
↘ Οδηγίες
↘ Κειμενικά είδη
↘ Οδηγίες χρήσης
↘ Πληροφοριακά/διαφημιστικά
Χώρος→ Εντός σχολείου
→ Εικονικός χώρος
Χρονική διάρκεια13+ διδακτικές ώρες
Σχόλια πάνω στη χρονική διάρκεια

Κατά τον αρχικό σχεδιασμό του σεναρίου υπολογίστηκαν ως μέγιστος χρόνος του σεναρίου οι 14 διδακτικές ώρες, όμως κατά την εφαρμογή διαπιστώθηκε ότι η αξιοποίηση όλων των προτάσεών του θα απαιτούσε επιπλέον διδακτικές ώρες. Οι μαθητές/-τριες της συγκεκριμένης τάξης είχαν μικρή εμπειρία χρήσης των Η/Υ –κυρίως όσον αφορά στην πληκτρολόγηση- αλλά και εμπειρία εργασίας σε ομάδες, γεγονός που επέβαλε αργό ρυθμό στις διαδικασίες και κατ’ επέκταση απαιτήθηκε περισσότερος χρόνος για την ολοκλήρωση κάποιων δραστηριοτήτων.

Χρονολογία (από)6/3/2014
Χρονολογία έως8/4/2014
Σχολική μονάδα

1ο Δημοτικό Σχολείο Μενεμένης

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Περιβάλλοντα διδασκαλίας / εξάσκησης
→ Εφαρμογές γραφείου
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Περιβάλλοντα σχεδιασμού
→ Εργαστήριο υπολογιστών
→ Κεντρική προβολή/παρουσίαση
→ Φορητοί υπολογιστές