Κατεβάστε το σενάριο

Τεκμήρια

  • Αρχείο 1 [1,46 MB]

Κροίσος και Σόλων

  • Δημιουργός: Μαρία Παναγιώτου

  • Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Α' Γυμνασίου
  • Διδακτικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
  • Διαθεματικό: Όχι
  • Εφαρμοσμένο σενάριο

Το σενάριο στηρίζεται

Περίληψη

Η βιωματική προσέγγιση και γνώση της αρχαίας ελληνικής ιστοριογραφίας - και ειδικότερα του ηροδότειου διαλόγου ανάμεσα στον λυδό μονάρχη Κροίσο και στον αθηναίο νομοθέτη Σόλωνα - με την αξιοποίηση του νέου και κριτικού γραμματισμού που προσφέρουν οι ΤΠΕ, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου να διαμορφώσουν μια πιο σφαιρική εικόνα για τις αντιλήψεις, τη νοοτροπία και το ήθος των δύο πρωταγωνιστών. Κατανοούν ότι η διαφορετική προσέγγιση της έννοιας της ευτυχίας εκφράζει ουσιαστικά την αντίθεση των δύο πολιτισμών που εκπροσωπούν, οι οποίοι στη συνέχεια θα συγκρουστούν αναπόφευκτα και στο πεδίο της μάχης. Παράλληλα, διερευνούν υπαρξιακά ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο διαχρονικά, όπως οι προϋποθέσεις της ανθρώπινης ευδαιμονίας και η ματαιότητα αναζήτησής της στα υλικά αγαθά, η αστάθεια της ανθρώπινης μοίρας, η τιμωρία της ύβρης και της αλαζονείας και η αξία του μέτρου.
Έρχονται σε επαφή με τον Ηρόδοτο ως λογοτέχνη, εκτιμούν τη δραματοποίηση της αφήγησής του, που αποτελεί βασικό μορφολογικό στοιχείο του έργου του και κατανοούν τη θέση και το ρόλο της νουβέλας μέσα στην ιστορική αφήγηση.

Διδακτική Ενότητα→ Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
↘ Α Γυμνασίου
↘ Ηροδότου Ιστορία
↘ Βιβλίο πρώτο – Ενότητα 2
Σκεπτικό-Στόχοι→ Γνώσεις για τον κόσμο
↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής
↘ Ιστορία
→ Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία
↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία
↘ Πολυσημία
↘ Πορεία λέξεων στο χρόνο
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Αφήγηση
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Ιστορικά
↘ Συγγραφέας
↘ Ηρόδοτος
↘ Γραμματολογικές περίοδοι
↘ Κλασική εποχή
↘ Τεχνικές/τρόποι γραφής
↘ Δραματικότητα
↘ Ιστορική αφήγηση
↘ Προοικονομία
↘ Εγκιβωτισμός
→ Γλώσσα και γραμματισμοί
↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί
↘ Λειτουργική διάσταση
↘ Κριτική διάσταση
↘ Πρακτικές γραμματισμού
↘ Ανάγνωση
↘ Γραφή
↘ Επικοινωνία
↘ Κειμενικοί τρόποι
↘ Πολυτροπικό
↘ Κειμενικοί τύποι
↘ Περιγραφή
↘ Επιχειρηματολογία
↘ Κειμενικά είδη
↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης
↘ Παράγραφος
↘ Ανάγνωση
↘ Ανάγνωση στην ολομέλεια της τάξης
↘ Ανάγνωση κατά ομάδες
↘ Συζήτηση
↘ Παραγωγή κειμένου
↘ Ανάπτυξη ερωτήματος ερμηνείας κειμένου
↘ Πολυτροπικό (ψηφιακό) κείμενο
↘ Συνεργατικό κείμενο
↘ Ακρόαση
↘ Απαγγελία/αφήγηση/ανάγνωση
Χώρος→ Εντός σχολείου
Χρονική διάρκεια1-6 διδακτικές ώρες
Χρονολογία (από)02/05/2014
Χρονολογία έως09/05/2014
Σχολική μονάδα

Γυμνάσιο Αμφίκλειας

Αξιοποίηση των ΤΠΕ→ Εφαρμογές γραφείου
→ Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης
→ Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού
→ Λεξικά, σώματα κειμένων