Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει
Δημιουργός: Ανδρέας Γαλανός
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: Γ' Γυμνασίου
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
- Διαθεματικό: Όχι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Αλεξάνδρα Γερακίνη, Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει
Περίληψη
Το σενάριο είχε ως στόχο να φέρει σε επαφή τους μαθητές με το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη «Με τον τρόπο του Γ.Σ.».
Στην πρώτη φάση, μέσω του τραγουδιού του Γιώργου Ανδρέου «Στο μεταξύ η Ελλάδα ταξιδεύει» και άλλων τραγουδιών με ανάλογο περιεχόμενο, που προσκόμισαν οι ίδιοι οι μαθητές, διαμορφώθηκε η βάση για τη γνωριμία των μαθητών με το ποίημα του Σεφέρη. Το ίδιο το ποίημα προσεγγίστηκε αρχικά στην ολομέλεια μέσω brainstorming και στη συνέχεια σε ομάδες: κάθε ομάδα μελέτησε το ποίημα από διαφορετική οπτική (ιστορικοί, βιογράφοι, ψυχολόγοι, περιηγητές, κριτικοί) και μέσα από διαφορετικές δραστηριότητες. Ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των ομάδων και μια καταληκτική δραστηριότητα στην οποία ζητήθηκε από τους μαθητές να καταγράψουν τι τους πληγώνει και τι τους κάνει περήφανους στην Ελλάδα του σήμερα σε μια προσπάθεια να συνδεθεί το ποίημα με την εμπειρία των μαθητών στη σημερινή εποχή.
Διδακτική Ενότητα | → Γ Γυμνασίου ↘ Η νεότερη λογοτεχνία (1922-1945) |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Ιστορία → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Συγγραφέας → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 26/02/2014 |
Χρονολογία έως | 02/04/2014 |
Σχολική μονάδα | 2ο Γυμνάσιο Χαλκηδόνας |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση |
Κείμενα
Σεφέρης, Γιώργος. Με τον τρόπο του Γ.Σ.