Άνθρωποι και σπίτια
Δημιουργός: Παναγιώτα Καφετζή
- Βαθμίδα εκπαίδευσης - Τάξη: ΣΤ' Πρωτοβάθμια
- Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Λογοτεχνία
- Διαθεματικό: Ναι
Εφαρμοσμένο σενάριο
Το σενάριο στηρίζεται
- Αντιγόνη Τσαρμποπούλου , Άνθρωποι και σπίτια
Περίληψη
Στο πλαίσιο του παρόντος σεναρίου, η περιγραφή της ανθρώπινης κατοικίας στα πληροφοριακά και λογοτεχνικά κείμενα που διαβάζουν οι μαθητές σκοπό έχει κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο η παράμετρος του χώρου Α΄ ενυπάρχει σε ένα λογοτεχνικό κείμενο και το συνδιαμορφώνει. Το σενάριο επικεντρώνεται στην έννοια της ‘κατοικίας’, η οποία ενδιαφέρει στον βαθμό που αποτελεί έναν ιδιαίτερο λογοτεχνικό τόπο στα βιβλία που επεξεργάζονται οι αναγνωστικές ομάδες των μαθητών. Δεν εγκαταλείπεται η μετωπική διδασκαλία, ιδιαίτερα στις φάσεις κατά τις οποίες ο εκπαιδευτικός επιθυμεί να εξοικειώσει τους μαθητές με τρόπους κατηγοριοποίησης και κριτικής επεξεργασίας των πληροφοριών που συλλέγουν ή να κάνει επίδειξη της χρήσης κάποιων τεχνικών μέσων που απαιτούνται, αλλά στην κατεύθυνση πάντα της επιτέλεσης ενός ερευνητικού project που στηρίζεται κυρίως στην ομαδοσυνεργατική εργασία.
Διδακτική Ενότητα | → Δεν αντλεί από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου |
---|---|
Σκεπτικό-Στόχοι | → Γνώσεις για τον κόσμο ↘ Οικογένεια ↘ Ανθρώπινες σχέσεις-Πόλεμος/Ειρήνη-Ο Ξένος/Άλλος ↘ Άτομο-κοινωνία, στάσεις ζωής ↘ Πολιτισμός-Τέχνη ↘ Ταξίδι-Ελλάδα-Άλλοι τόποι ↘ Πόλη → Γνώσεις για τη γλώσσα/λογοτεχνία ↘ Σύνταξη ↘ Πρόταση ↘ Όροι της πρότασης ↘ Ονοματικό σύνολο ↘ Ρηματικό σύνολο ↘ Επιρρηματικό σύνολο ↘ Σχήματα λόγου ↘ Λεξιλόγιο - Σημασιολογία ↘ Παραγωγή ↘ Σύνθεση ↘ Πολυσημία ↘ Σχέσεις λέξεων ↘ Ετυμολογία ↘ Λαϊκές και λόγιες λέξεις ↘ Λεξική και προτασιακή σημασία ↘ Οικογένειες λέξεων ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό - γνώσεις για τη σημείωση ↘ Γραπτό ↘ Προφορικό ↘ Υβριδικό (μείξη προφορικού και γραπτού λόγου) ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Παράγραφος ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολογικά/γνώμης ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστολόγια → Γλώσσα και γραμματισμοί ↘ Ψηφιακοί γραμματισμοί ↘ Τεχνική διάσταση ↘ Λειτουργική διάσταση ↘ Κριτική διάσταση ↘ Πρακτικές γραμματισμού ↘ Ανάγνωση ↘ Γραφή ↘ Επικοινωνία ↘ Κειμενικοί τρόποι ↘ Μονοτροπικό ↘ Πολυτροπικό ↘ Προφορικό ↘ Γραπτό ↘ Υβριδικό ↘ Κειμενικοί τύποι ↘ Περιγραφή ↘ Αφήγηση ↘ Περίληψη ↘ Κειμενικά είδη ↘ Χρονικά/αφηγηματικά/βιογραφικά είδη ↘ Σχολιαστικά/επιχειρηματολικά/γνώμης ↘ Παράγραφος ↘ Δοκίμιο ↘ Ιστολόγια |
Σύνδεση με άλλο γνωστικό αντικείμενο | → Φιλολογικής ζώνης ↘ Νεοελληνική Γλώσσα → Άλλα γνωστικά αντικείμενα ↘ Αγγλική Γλώσσα ↘ Γεωλογία-Γεωγραφία ↘ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή ↘ Πληροφορική ↘ Μελέτη Περιβάλλοντος ↘ Αισθητική Αγωγή → Ημιτυπικές και άτυπες διαδικασίες εκπαίδευσης ↘ Ερευνητικές Εργασίες – Project ↘ Περιβαλλοντική Αγωγή ↘ Πολιτιστικά προγράμματα ↘ Διαπολιτισμική αγωγή |
Χώρος | → Εντός σχολείου → Εικονικός χώρος |
Χρονική διάρκεια | 7-12 διδακτικές ώρες |
Χρονολογία (από) | 18/02/2015 |
Χρονολογία έως | 13/05/2015 |
Σχολική μονάδα | 17ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς |
Αξιοποίηση των ΤΠΕ | → Εφαρμογές γραφείου → Εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης → Διαδίκτυο ως μέσο πρακτικής γραμματισμού → Περιβάλλοντα σχεδιασμού → Πλατφόρμες wiki, blog, κλπ → Λεξικά, σώματα κειμένων → Εργαστήριο υπολογιστών → Κεντρική προβολή/παρουσίαση → Φορητοί υπολογιστές |